Допомогти сайту
Актуально
Місце для Вашої реклами
Погода у Броварах
Погода
Авторізація
Календар публікацій
«    Березень 2024    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Наша група у ФБ


Чи допоможуть нові формати агітації виграти місцеві вибори


Речення «стадіон – так стадіон», серіал «Слуга народу» та короткі відео від кандидатів у президенти на виборах-2019 розділили наше життя на «до і після». Відео  від політиків набирали десятки мільйонів переглядів і на думку експертів суттєво вплинули на результати виборів. Чим планують дивувати своїх виборців політичні сили на місцевих виборах? 
 
Як повідомлялося раніше, місцеві вибори цього року відбудуться у терміни, встановлені Конституцією, тобто 25.10.2020 р.  Проте свої корективи до можливостей передвиборчої агітації внесуть, у першу чергу, карантинні обмеження. Зрозуміло, що заборони на масові акції та події вигідні насамперед владі, і чиновники не втратять можливості цим скористатися. На традиційні для передвиборчих років «гучні» святкування Дня міста, фестивалі та велопробіги цього року сподіватись не варто. Щодо такого «традиційного способу» політичної реклами, як борди з обличчями політика, то шанси потрапити на них теж є далеко не в усіх.
Тому політики та депутати вже зараз розуміють, що переважна частина агітації відбуватиметься онлайн: через електронні ЗМІ та соцмережі. То як чиновники та депутати використовують можливості онлайн-спілкування?
 
Місцеві ЗМІ або центральні телеканали? 
 
Важковаговик місцевої політики Ігор Сапожко цього року звершив «невелику революцію» та вперше у своїй тривалій кар’єрі почав надавати відеоінтервю місцевим ЗМІ. Чиновник інформує містян про події у місті, надає та роз’яснює інформацію, коментує надзвичайні події. Проте політтехнологи чиновника не особливо заморочувались, а практично весь контент, де Ігор Сапожко з’являється у кадрі, презентує його як «міцного господарника» та «господаря міста». Останнім часом, міський голова став недвозначно рекламувати певну політичну силу та певних чиновників та посадовців, натякаючи на те, що свій політичний вибір він зробив. Відео з міським головою не надто популярні у глядачів, проте від 5-и до 10-и тисяч глядачів у середньому передивляються інформаційні сюжети з його участю. 
 
Приблизно аналогічну тактику обрав і найближчий «конкурент» міського голови з огляду на «опитування у ФБ»  Олег Іваненко.  Щонайменше двічі, а то й тричі на тиждень журналісти місцевих ЗМІ «зустрічають» політика під час різноманітних акцій та подій, до яких долучається активний депутат. 
Олег Іваненко під час коментаря журналістам 

Тому, на додачу до бордів, на яких він рекламує себе, Олег Валерійович може похвалитися насиченим політичним та громадським життям, про яке ми бачимо безліч сюжетів. Щодо креативу, тут все набагато краще, ніж у міського голови: активностей вистачає на будь-який смак: від флешмобів до суботників та велопробігів. 
 
Зовсім іншу тактику обрала активна депутатка та претендентка на посаду міського голови Вікторія Коваленко. Вона не лише постійна учасниця телеетерів на центральних каналах України, але і сама є «телеведучою», яка проводить прямі етери. Активна депутатка настільки часто надає коментарі каналам з приводу подій у Броварах, що в місті заговорили про її «контракти з телеканалами» та «оплачені етери на місяці вперед». 
Під час власних телеетерів на сторінці ГО «Рідне місто Бровари»  Вікторія Миколаївна чесно зачитує навіть незручні запитання глядачів. Деякі етери дивиться одночасно до 100 осіб, що є для Броварів непоганим показником. 
Зрозуміло, що ютубу не притаманна чесна статистика переглядів, проте деякі відео з політкинею мають десятки тисяч переглядів: зокрема, відео на 4-му телеканалі, де вона раптово звинуватила міського голову у багатьох прорахунках,  має 24 тисячі переглядів. 
 
Регулярно бере участь у етерах центральних телеканалів та радіостанцій інший претендент на посаду міського голови Андрій Саук. Наприклад, під час буремних подій із стріляниною на Торгмаші, він надав коментарі одночасно кільком центральним телеканалам  А вже після подій став спікером у програмі «Стосується кожного»на рейтинговому телеканалі «Інтер». 
Андрій Саук під час етеру на одному з центральних телеканалів України 

Як людина «не з бізнесу» навряд чи депутат міської ради зможе дозволити собі «постійну співпрацю» з місцевими ЗМІ, тому реально сподіватися на періодичні етери на центральних каналах з приводу подій у Броварах. А подій у нас вистачає. 
Проте найбільшого резонансу Андрій Саук досяг участю у етері Українського радіо, де він коментував «добровільно-примусове» відрахування із зарплат освітян на допомогу лікарні. Тоді відрахування скасували і "добровільні" внески стали насправді добровільними, але з того часу депутати-освітяни з фракції «Єдність» бурхливо реагують на кожну репліку депутата під час сесії. 
 
Не ігнорує формат «коротких відео» ще один претендент на пост міського голови Роман Сімутін. Він записує та регулярно викладає на своєї сторінці у ФБ відео на актуальні теми, наприклад, нещодавно викладав відео на захист каштанів по вул. Я. Мудрого: внаслідок протестів каштани вдалося врятувати. 

Роман Сімутін свої відео записує сам, не звертаючись до ЗМІ 

Є у політика і «справжні хіти»: наприклад, його відео з листям, що висипали з вантажівки біля міської ради, подивилися рекордні для Броварів 66 тисяч глядачів.
Але не ігнорує політик і інші, "традиційні" формати: Роман Сімутін практично єдиний, хто досі випускає власну паперову газету «Нові Бровари». 
 
Чи справді допоможуть нові формати справити враження на виборців ? 
 
Відповідь на це питання не знає ніхто, позаяк політичні події в Україні розвиваються настільки бурхливо, що здивувати виборця можливо лише неабияким креативом. Але й цього не досить. 
Нещодавно журналісти сайту Інститут масової інформації дослідили, чи допомогли «нові формати» втримати рейтинг чинному президенту. Матеріал «Провал у прокаті». «Відосики» Зеленського втрачають мільйони глядачів» вважаємо не лише вельми цікавим, але й знаковим. Журналісти дійшли висновку, що з часів «історичного відео», де Зеленський запросив Порошенко на дебати, і яке подивилися рекордні 14,5 млн глядачів, політик втратив мільйони фоловерів як у Фейсбуці, так і в Інстаграмі. А якщо бути точнішим, то аудиторія у ФБ впала у рекордні 10 разів
Це свідчить про те, що «здивувати» новими форматами можливо, але втримати аудиторію – набагато складніше. Ймовірно, на місцевому рівні відбудеться аналогічно: занадто велика кількість однотипних роликів та сюжетів від політиків призведе до ефекту втоми та байдужості (якщо не відрази).
Ну а головне, виборці непогано розрізняють «креативний піар» від справжніх досягнень того або іншого кандидата. Тому будь-які спроби провести у ФБ ще одне опитування на предмет визначення рейтингів кандидатів, захвату у користувачів соцмереж не викликають. По-перше, багато хто очікує «оголошення повного списку» кандидатів перед тим, як робити свій вибір.  А по-друге, є відчуття, що більшість кандидатів вже настільки довго у місцевій політиці, що народ в очікуванні хоч якихось несподіванок у їх колі. 
Тому, чи будуть креативити штаби кандидатів чи ні, але виборець в Україні стає вимогливішім, і здивувати його лише благоустроєм або флешмобами все складніше. Чи розуміють це штаби та готові вони запропонувати щось більше, покажуть виборчі перегони, що стартують буквально за кілька тижнів.  
Чи справить враження на виборців домик для качок? Дізнаємося вже восени

 
 
 Козлова Ангеліна
Сподобалася стаття? Поділіться з друзями!



Друзі, сподобалася стаття? Допоможіть нам стати краще.

Допомогти Бромедia

Додати коментар
Ваше ім'я:
Ваш E-Mail:
Код:
оновити, якщо не видно коду
Введіть код:
Вci новини
Ми у Facebook


Курс валют



Допоможіть нам
Ми повністю незалежне видання.
У нас немає інвесторів і спонсорів. Тому нам дуже потрібна Ваша фінансова підтримка.
Нам допоможе кожна гривня.

Допоможіть нам стати краще.

Допомогти