Допомогти сайту
Актуально
Третього не дано
21:16, 07 січня
Досвідчений РІЄЛТОР
м.Бровари та район
тел. (067) 192 52 18
Погода у Броварах
Погода
Авторізація
Календар публікацій
«    Січень 2021    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Наша група у ФБ
01 чер 18:44Актуально


Борди і політика: що змінилося у Броварах


Ситуація із зовнішньою рекламою в Броварах ніколи не була занадто прозорою. Почасти тому, що у період між виборами об’єкти зовнішньої реклами – це всього лише надприбутковий бізнес. А ось під час виборів – це ще й вплив на місцеву політику. Про «нерівні» умови доступу до бордів навіть на комерційних засадах ми дізналися ще під час виборів у 2012 році. Але чи зміниться щось у такому доступі для кандидатів під час місцевих виборів-2020? 
 
Ринок об’єктів зовнішньої реклами – ласий шматочок бізнесу у будь-якому місті, позаяк бізнес надто залежить від дозволів влади. Тож не дивно, що оператори ринку,  зазвичай, люди не чужі для влади. Мало хто з операторів ринку наважиться на відкриту та чесну розмову про нюанси бізнесу, але нам пощастило записати інтерв’ю з власницею фірми, чий бізнес пов'язаний з продажем площ на об’єктах зовнішньої реклами. Світлана Дегтяр розповіла багато цікавого, а її розповідь ми доповнили фактами та цифрами про ринок зовнішньої реклами в Броварах. 
 
Як встановити борд у Броварах? 
 
Об’єкти зовнішньої реклами (ОЗР) встановлюються на підставі дозволів, оформлених рішенням виконкому. Для того, щоб виконком не ніс «персональну відповідальність», ще в далекому 2006 році був створений його «дорадчий орган» - інвестиційна рада міста. Саме вона розглядала пропозиції підприємців по встановленню ОЗР, а пропозицій, дійсно, не бракувало. Наприклад, під час останнього засідання Інвестради представник одного з підприємств з виготовлення бетону звертався з пропозицією встановити одразу 11 бордів з рекламою підприємства. Були і «унікальні пропозиції»: наприклад, одна рекламна агенція звернулась з проханням про встановлення одразу … 88 сіті-лайтів на центральних вулицях міста
Безспірно, «дивовижною» пропозицією можна вважати заяву на встановлення одразу 6-и скролів прямо на площі Шевченка на Розвилці, у тому числі, у самому сквері. Замість 6 встановили один і тепер він «прикрашає» історичну частину міста …порожньою рекламною площею. 
Цей об'єкт зовнішньої реклами з самого початку стоїть порожній. Навіщо він взагалі на цьому місці - невідомо

Нещодавно інвестиційна рада міста рішенням виконкому була ліквідована, вочевидь надалі рішення про надання дозволів на розміщення реклами надаватиметься рішенням виконкому, тобто, без будь-якого обговорення: без того непрозорий процес стає ще більш закритим для громади.   
 
Скільки коштує розміщення ОЗР? 
 
Відповідно до рішення міської ради, у 2017 році внесені зміни у порядок розміщення об’єктів зовнішньої реклами. Зокрема, встановлені ціни на розміщення всіх видів зовнішньої реклами, а також коефіцієнти до них в залежності від вулиці, на якій розміщений ОЗР. За розміщення одного окремо розташованого подвійного борду підприємець має сплатити місту 150-450 грн у місяць (по вул. Київській – 300 грн, тобто, ціни вельми лояльні). Розмістити банер на фасаді будинку коштує 450 грн, розміщення реклами на телевізійному екрані – 600 грн. Найдорожча ціна на дозвіл на рекламу – за графічну лазерну проекційну установку: 3000 грн; проте поки що такої реклами у Броварах немає. За окремо розташований  сіті-лайт доведеться сплатити 90 грн , а за виносний штендер – 45 грн на місяць.
 
У той же час за розміщення реклами на борді клієнт сплатить підприємцю щонайменше 3-6 тисяч гривень на місяць. Реклама з політичним контекстом, зазвичай, на 30% дорожче звичайної комерційної. 
 
А скільки місто отримує в рік доходів від усієї реклами? 
Точна цифра ніде у звітах не наводиться, але вона «захована» у цільовий фонд бюджету. Цільовий фонд складається із сплат за відновну вартість знесених дерев та доходи від реклами. Проте сплата за дерева, зазвичай, символічна, тому цільовий фонд – це приблизно і є платою за ОЗР в місті. Цільовий фонд у 2017 році склав 2047,0 тис.грн, у 2018 році –  1496,4 тис.грн, у 2019 році –  1724,1 тис.грн. Тобто, доходи від реклами (разом із платою за знесення древ) складають приблизно 0,001% від доходів міста за рік. 
 
Чиїх бордів в Броварах найбільше? 
 
Найбільша кількість бордів в місті належить двом підприємствам: ТОВ «Про МЕДІА»  та ТОВ Термінал 2016», якому належить і велика кількість сіті-лайтів. Також значну кількість бордів мають дві великі київські рекламні агенції: ТОВ «Вальтер»  та ТОВ «Рекламна група «Малліс». Фактично, ці чотири підприємства ділять рекламний ринок у Броварах. Ще кілька підприємств та підприємців мають по 1-2 борди та використовують їх, переважно, для реклами власного бізнесу або підприємства. 

Слід зазначити, що рекламний ринок у Броварах доволі сталий: принаймні, за останні 10 років основні гравці на ньому не змінилися, і це не дивно: дозвіл надається раз на 5 років і навряд чи хто від нього відмовиться добровільно. Проте відомо, що ТОВ «Про МЕДІА» цього року продали 2 своїх борди мережі ресторанів "Husburger"
З цих підприємств містянам найбільш відоме ТОВ «Термінал 2016», яке на своїх бордах переважно рекламує акції на продукти харчування мережі «Мега-Маркет», а на сіті-лайтах – послуги кінотеатру та аквапарку.
 Типовий борд, що належить ТОВ "Термінал 2016". Підприємство багато років не змінює стиль подачі реклами 

Щодо ТОВ «Про МЕДІА», то це підприємство, згідно із реєстрами, належить у рівних долях двом громадянкам, одна з яких є підписантом у більшості підприємств, що належать Ігорю Трощенку, відомому забудовнику та колишньому депутату. Керівником підприємства є депутат міської ради Вадим Андрієвський, але найбільш цікавим є колишні власники цього підприємства. Серед яких була і, зокрема, теща чинного міського голови Ігоря Сапожка Світлана Коваль, тобто, ТОВ «Про МЕДІА» є однім з підприємств,  де колишні політичні соратники були партнерами по бізнесу через пов’язаних осіб. А загалом цей бізнес для міського голови досі є добре знайомим і він охоче надає коментарі під час засідань виконкому відносно рішень щодо ОЗР. 
 
Борди та політика: чи відбудуться зміни
 
Ринок рекламних носіїв у Броварах діліть настільки «вузьке коло» гравців, що можна говорити про монополію, і це особливо відчутно під час виборів. Вибори  у ВРУ у 2012 році запам’яталися в Україні застосуванням брудних технологій. Зокрема, тоді єдиний кандидат від об’єднаної опозиції Павло Різаненко зіткнувся з тим, що на території міста надати рекламні площі готові були лише власники окремих бордів, але не власники мереж. Тому довелося  «рекламуватися» поза межами міста. Але це ще все: у ніч перед голосуванням, коли агітація вже була заборонена, в Броварах з’явилися «фальшиві» борди, які мали за мету дезорієнтувати виборців
                                                                     Фото з сайту Маєш право знати, 2012 рік 

Проте активісти, не чекаючи висновків поліції, власноруч «ліквідували» ці рекламні оголошення на бордах. Усього тоді було ліквідовано 8 бордів та 1,5 тис фальшивих плакатів. 
На виборах у 2015 року Павло Різаненко повідомляв про те, що власники бордів  відмовляються розміщувати рекламу з символікою Блоку Петра Порошенка. Тоді цю ситуацію прокоментував керівник ТОВ «Про МЕДІА» Вадим Андрієвський, який визнав, що рекламу не розміщуватимуть саме з політичних мотивів. 
 
А що у 2020 році? 
Наразі єдиний політик, який має зовнішню рекламу в Броварах, – це Олег Іваненко
Один з небагатьох політиків, чия реклама не заважає ані владі, ані операторам рекламного ринку 


Нещодавно у Броварах з’явилися борди з Вікторією Коваленко
 
Нещодавно політкиня вітала містян з Днем матері


Здавалось би, у політкині  не може бути проблем із зовнішньою рекламою: принаймні, на площі ТОВ «Про МЕДІА» вона може розраховувати. Проте не так сталося, як гадалося: борди з її рекламою були знищені невстановленими особами, а з власних джерел нам відомо, що політкиня вагається, чи варто витрачатися на борди взагалі, якщо їх і надалі знищуватимуть (на її думку – комунальники). 
Нещодавно тут висів борд з депутаткою Вікторією Коваленко 

Також соц мережі повідомляли принаймні про один борд, що рекламував ВО "Батьківщина" (на розі вулиць бульв. Незалежності - вул.С. Петлюри). В минулі роки активним замовником рекламних площ у Броварах був Олег Кищук. Чому ніхто більше з місцевих політиків не рекламує свої політсили, наразі невідомо: чи то не вважають за потрібне витрачати бюджети, чи ще не почалися виборчі перегони, чи то не домовилися з власниками бордів.   

Які взагалі перспективи у цього бізнесу? 
 
Як зазначила Світлана Дегтяр, через карантин ринок зовнішньої реклами суттєво «просів»: майже усі рекламні площі здаються із знижкою у 30-50%. Ми також помітили, що у Броварах з’явилися борди, які стоять порожніми. Можливо, про це мало хто знає у Броварах, але за словами Світлани, ринок реклами суттєво змінюється у бік ретельного аналізу ефективності борду: раніше ніхто не відслідковував ані кількість глядачів, ані віддачу від реклами. Тепер солідний клієнт без повної аналітики не замовить рекламну площу. 
Порожніх бордів останнім часом у Броварах побільшало 

Скільки реклами має бути в місті? Мало чи багато її, наприклад, на Київській? 
На думку, Світлани, наразі по вул. Київській – оптимальна кількість реклами, а її збільшення призведе до втрати економічного сенсу від бордів: збільшення кількості веде до зниження якості сприйняття, тому захоплюватися новими ОЗР місту не варто. 
Щодо перспектив ринку, то вони за сучасною рекламою, яка «рухається», мерехтить та вміє дивувати глядача незвичними формами подачі, як ті ж самі лазерні проекції. Тому ринок реклами у Броварах можна вважати архаїчним та застарілим. Втім монополія та відсутність конкуренції ще ніколи не сприяла прогресу у бізнесі. 
 
Повну версію відео можна передивитися тут 



Сподобалася стаття? Поділіться з друзями!



Друзі, сподобалася стаття? Допоможіть нам стати краще.

Допомогти Бромедia

Додати коментар
Ваше ім'я:
Ваш E-Mail:
Код:
оновити, якщо не видно коду
Введіть код:
Вci новини
Ми у Facebook


Курс валют



Допоможіть нам
Ми повністю незалежне видання.
У нас немає інвесторів і спонсорів. Тому нам дуже потрібна Ваша фінансова підтримка.
Нам допоможе кожна гривня.

Допоможіть нам стати краще.