Допомогти сайту
Актуально
Досвідчений РІЄЛТОР
м.Бровари та район
тел. (067) 192 52 18
Погода у Броварах
Погода
Авторізація
Календар публікацій
«    Травень 2021    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Наша група у ФБ
18 травня 17:45Актуально


«Фора» проти «АТБ»: як торгові мережі розвивають свою присутність у Броварах

Саме ці торгові мережі найбільше представлені в Броварах. Але останнім часом їм стало затісно в густонаселених масивах, тому вони почали «експансію» на ті райони, де раніше не були представлені. Що у планах у мереж – спробували розібратися. 
 
Ті часи, коли «Фора» позиціонувала себе як «невеличкий магазин біля будинку» пройшли. Наразі магазини цієї марки – повноцінні супермаркети, навіть із власними пекарнями, що мають своїх «поціновувачів».  «АТБ», яка тривалий час сприймалася як мережа магазинів «бюджетних товарів», теж розширяє свою «лінійку» магазинами «преміум-сегменту». Проте, усі торгові приміщення посеред густозаселених масивів міста вже зайняті, тому торгові мережі «мігрують» у нові райони. 
 
Мережа "АТБ": що нового? 

Мережа «АТБ» представлена в місті щонайменше 7-а магазинами, що розташовані по вул. С. Москаленка, С. Петлюри, Я.Мудрого, М. Лагунової, Гагаріна, та по вул. Київській – 2 магазина. Більшість магазинів настільки популярні у мешканців мікрорайонів, що їх можна вважати «осередками дозвілля». Деякі магазини мають навіть свої особливості, наприклад, у соцмережах неодноразово повідомляли, що біля «АТБ» на Розвилці «регулярно крадуть велосипеди» при бездіяльності служби охорони. 


Магазин "АТБ" на Розвилці. Цього разу велосипедів мало, зазвичай, парковки не вистачає на усіх охочих 

Нагадаємо, що цього року відбулися непересічні події навколо спроби збудувати ще один магазин мережі АТБ по вул. Грушевського. На цей раз, як повідомляв тоді заступник міського голови Олександр Резнік, це мала бути «одноповерхова будівля», а сам магазин – належати до «преміям-сегменту», який поки що не представлений у Броварах. Нагадаємо, що ТОВ «АТБ-торгстрой» ще у 2018 році  придбало «нерухоме майно» за 12 млн грн. по вул. Грушевського, 15-Г,  але змінити цільове призначення земельної ділянки під будівництво не вдалося. Наміри вилилися у протистояння з громадою, яка вважала, що на тому місці доцільно залишити саме автостоянку. 

Під час палких дебатів переважна більшість мешканців мікрорайону була проти магазину мережі, але були і такі, яким його не вистачало саме на місці паркувального майданчику. Підсумовуючи події, міський голова Ігор Сапожко підкреслив, що «до питання доведеться повернутися у майбутньому", позаяк, «приватна власність» на ділянці залишилася. Тоді міський голова взяв настільки активну участь у просуванні питання, що навіть в  ЗМІ з'явилися дописи про його зв'язки з мережею "АТБ" 

 
Але розвиток мережі на цьому не зупинився. Публічна кадастрова карта України повідомляє, що 18 лютого цього року ТОВ «АТБ-МАРКЕТ» зареєструвало право власності на дві земельні ділянки по вул. Київська, 152: площею 0,1541 га та 0,2309 га. Це добре відома містянам «майже історична» 3-поверхова будівля універмагу у Старому центрі, а також  комплекс торгових будівель у дворі універмагу. Колись універмаг належав спілці торгових кооперативів та пережив «серію відчужень». Останнім власником будівлі та земельних ділянок було ТОВ «Торговий дім Ювента», яке у травні 2019 року рішенням міської ради домоглося проведення експертної грошової оцінки обох ділянок з метою викупу їх з комунальної власності. А 24.10.2019 р. було прийняте рішення міської ради про продаж обох земельних ділянок ТОВ «Торговий дім Ювента» за 3 168,55 тис.грн, з традиційною для таких угод «розстрочкою» виплати 50% від суми на півроку. І хоча «розстрочка» мала закінчитися 20.04.2020 р., рішенням міської ради від 13.02.2020 р. було  посвідчено договір купівлі-продажу цих ділянок між Броварською міською радою та ТОВ «Торговий дім Ювента». А вже 18.02.2020 р. право власності на  ділянки було зареєстровано за ТОВ «АТБ-МАРКЕТ», тобто, події навколо земельних ділянок розвивалися швидко та без перепон. 

На початку травня ТОВ «АТБ-МАРКЕТ» отримало містобудівні умови «для будівництва та обслуговування будівель торгівлі». Зокрема, умови передбачають, що забудовник зобов’язаний «вжити заходів щодо захисту існуючих  будівель комплексу від руйнації та забезпечити їх стійкість при реконструкції». З цього зрозуміло, що «фасадна будівля» старого універмагу збережеться, але відносно неї буде проведена технічна експертиза і подальша реконструкція відбудеться на підставі технічного висновку щодо «спроможності конструкцій до подальшої експлуатації" (нагадаємо – будівля, одна з найстаріших у Броварах). 

Ось так виглядає майбутній торговий центр

Неофіційно мені розповіли, що на цьому місці буде не просто магазин «АТБ», а «комплекс»: будівля старого універмагу буде торговим центром, а за ним, у дворі – сам одноповерховий магазин "АТБ", вхід до якого передбачений через ТЦ з боку вулиці Київської. Про те, що тут будуватиметься «АТБ», місцеві знали ще до офіційної реєстрації право власності на ділянки, позаяк усі магазини в будівлі старого універмагу були попереджені про припинення договору оренди ще у лютому. Втім супермаркет «ВВП», що багато років працював на цьому місці, був не дуже популярним, тому мешканці скоріше зраділи новому об’єкту торгівлі в мікрорайоні. 

Вже на початку травня  власник почав звільняти двір від будівель, тому наразі «будівельний майданчик» виглядає ось так: техніка працює навіть у вихідні. 


Так виглядає двір за старим універмагом
 
 
Мережа магазинів «Фора» також не стоїть на місці. 
 
Мережа групи компаній «Фоззі-груп», до якої належать магазини «Фора» та «Сільпо», теж робить кроки до свого розвитку. Тривалий час мережу у Броварах представляли магазини «Фора» на вул. Броварської сотні та на Пекарні. Але поступово мережа збільшувалася та наразі налічує 8 магазинів в Броварах, з них 3 – на Торгмаші. У минулому році в Броварах відкрився супермаркет «Фора» на Автошколі, але розміром, асортиментом, наявністю власної пекарні та цінами він дуже схожий на «Сільпо». А те, що поруч відкрився ресторанний заклад «Husburger», взагалі зробило торговий комплекс майже «об’єктом культурного дозвілля» мікрорайону. Магазин будувався «з нуля» на земельних ділянках, які викупив інвестор мережі. 

Заклад громадського харчування вдало доповнив супермаркет

Також цієї зими магазин «Фора» по вул. Грушевського, 17 пережив «комплексну реконструкцію», суттєво збільшивши торгову площу та відкривши власну пекарню. 
"Фора" по вул. Грушевського, 17 стала більше та зручніше для покупців 

Але на цьому амбітні плани мережі не зупинилися. Ще взимку було відомо, що інвестор мережі підшукує місце для розміщення супермаркету «Сільпо» у районі Старого центру. З власниками приватних земельних ділянок велися активні перемовини, позитивні для інвестора, але процес дещо призупинив карантин. Втім інвестор коротко повідомив, що відкриття магазину «АТБ» поруч із запланованим «Сільпо» жодним чином не вплинуть на плани розбудовувати мережу своїх магазинів в Броварах. Тому, не виключено, що у Старому центрі з’являться ще два великих об’єкти торгівлі від відомих мереж: крім "АТБ" у старому універмазі - "Сільпо" поруч. 

 Приблизно в цьому районі розглядається можливість для розміщення "Сільпо" 
 
Також на місці ринку ТОВ «Нива» на Розвилці активно ведеться будівництво 4-поверхового торгового центру, наразі вже виритий котлован. Не виключено, що і в цьому об’єкті розмістяться магазин однієї з мереж, але поки що говорити про це зарано. 

Будівельний майданчик на місці ринку "Нива"
 
Слід також згадати, що відомим загальнонаціональним мережам «Фора» та «АТБ» у нашому місті протистоїть доволі розгалужена мережа під торговими марками «Bonus» та «RC», що належить місцевим підприємцям. Мережа також розширює свою присутність в місті та Броварському районі, втім, без особливого успіху у покупців. Зрозуміло, що протистояти можливостям великих мереж важко, а тривалий конфлікт з владою міста стабільності бізнесу не надає. Також ціни та асортимент загальнонаціональних мереж роблять конкуренцію з ними з боку малого бізнесу (кіосків) такою, що не має економічного сенсу. 
 
Тому перспективи мереж у нашому місці зрозумілі: у боротьбі за покупця магазини поступово діставатимуться найвіддаленіших точок міста, а конкуренція спонукатиме шукати нові формати та цікаві пропозиції для своїх клієнтів. 
 
Сподобалася стаття? Поділіться з друзями!



Друзі, сподобалася стаття? Допоможіть нам стати краще.

Допомогти Бромедia

Додати коментар
Ваше ім'я:
Ваш E-Mail:
Код:
оновити, якщо не видно коду
Введіть код:
Вci новини
Ми у Facebook


Курс валют



Допоможіть нам
Ми повністю незалежне видання.
У нас немає інвесторів і спонсорів. Тому нам дуже потрібна Ваша фінансова підтримка.
Нам допоможе кожна гривня.

Допоможіть нам стати краще.