Допомогти сайту
Актуально
Реклама Бровары
Погода у Броварах
Погода
Авторізація
Календар публікацій
«    Жовтень 2020    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Наша група у ФБ
29 травня 18:46Актуально


Що стоїть за стріляниною на Торгмаші

Вранці 29 травня 2020 року відбулась подія, яка стала знаковою не лише для Броварів: група озброєних людей влаштувала стрілянину прямо посеред житлового масиву Торгмашу, що примусило згадати 90-ті. Причиною конфлікту стало невдоволення тим, що на маршруті, який раніше виграв тендер, працюють «нелегали», які перевозять пасажирів за маршрутом Бровари-Київ через Об’їзну дорогу. Але проблеми і з цим маршрутом, і з цим перевізником почалися набагато раніше. Чи могла місцева влада та місцева поліція запобігти ситуації і взагалі вплинути на проблему з перевезеннями пасажирів з Торгмашу до Києва, розбиралися в матеріалі. 
 
Передісторія питання
 
Тендер на два нові маршрути № 706 та 707 відбувся 07 травня 2019 р., а переможцем тендеру стало ТОВ «Євро-Авто-Альянс». Таким чином, вперше в історії проведення таких конкурсів, тендер на маршрути Бровари-Київ виграло не броварське підприємство. 
Але найбільш цікавою деталлю тут є те, що підприємство до конкурсу зробило велике фінансове вкладення: фактично взяло в кредит 20 нових автобусів Ataman A092H6 (наразі ринкова вартість кожного близько 2 млн.грн). Тобто, мало велику надію, а, можливо, і впевненість у тому, що конкурс виграє. Втім, їх надія була небезпідставною: два інших учасники: ПП «А.Т.Н» та ПОГ АТП «Інватранс» відкликали свої заявки на участь в конкурсі ще до його проведення. 
 
Також на момент проведення конкурсу багатьох здивувало, що на маршрут № 706 підприємство заявило 10-11 автобусів, а на маршрут 707 – всього 5. Втім, маршрут № 706 запустився влітку минулого року, а маршрут 707 довелося чекати рік після тендеру і наразі невідомо, хто саме здійснює перевезення з Торгмашу до Києва через Об'їзну.
 
Таким чином, в тендері взяв участь один броварський перевізник, а для інших перевізників сама інформація про те, що відбувся тендер, стала сюрпризом. Але ще більшим сюрпризом це стало для УБЖКГІТ міської ради, яке опікується проблемами транспорту. Чиновники управління підкреслювали, що запуск маршруту № 706  відбувся без досліджень транспортних потоків, без розрахунків та навіть без консультацій з ким-небудь на рівні міста. 
 
Проблеми не примусили себе чекати: через невеликий проміжок часу після запуску нового 706-маршруту, якому дуже зраділи мешканці Торгмашу, виявилося, що він створив великі проблеми для мешканців вулиці Онікієнка та промзони уздовж цієї вулиці. Справа у тому, що раніше маршрут 327 (701) охоплював і промзону в районі нового кладовища, і частину масиву на Торгмаші. Після запуску 706, маршрут втратив пасажирів та став збитковим для перевізника. Перевізник не відмовився від маршруту, але суттєво скоротив кількість автобусів, а також втратив 30 робочих місць, а місто втратило податки. 
 
Цікавим є те, що тендер в КОДА виграло підприємство ТОВ «Євро-Авто-Альянс», а фактично на маршруті працює ПП «А.Т.Н.», яке теж брало участь в конкурсі, але відмовилось від участі ще до проведення тендеру. З власних джерел нам відомо, що обидва підприємства мають у числі власників пов’язаних осіб. 
Чому маршрут № 707 не запускався рік, достеменно не відомо, але за цей рік населення Торгмашу суттєво збільшилося зокрема за рахунок мешканців ЖК «Олімпійський». 

Транспортну проблему тих, кому щодня потрібно діставатися Києва, вирішували пасажирські мікроавтобуси без розпізнавальних знаків, так звані «нелегали».  Проте, буквально за кілька днів до стрілянини, в міських  соцмережах  з’явилися оголошення про запуск маршруту 707. І майже одночасно  у соцмережах з’явилися повідомлення про  групи молодих людей «характерної зовнішності» у спортивному одязі, які перешкоджали пасажирам користуватися послугами нелегалів
Фото з соц мереж про молодих чоловіків, що заважали пасажирам користуватися транспортними послугами "нелегалів"

Проте, головною новиною стало повідомлення про те, яке саме підприємство запускає маршрут: саме з повідомлення у соц мережах стало зрозуміло, що це - той самий перевізник, який виграв конкурс! Тобто, ТОВ "Евро-Авто-Альянс". 
Розклад руху ТОВ "Евро-Авто-Альянс" був затверджений ще 23.05.2019р., але запустити маршрут вони вирішили ровно через рік
 

Що насправді відбулося? 
 
Під час сьогоднішнього засідання регламентної комісії за участі секретаря міської ради Петра Бабича та депутата Київоблради Олега Іваненка стало зрозуміло, що точної версії подій не має ніхто. Проте версія, до якої схиляються чиновники та депутати, полягає у тому, що «запуск маршруту № 707» насправді відбувся нелегалами. Таким чином, стрілянина відбулася між одною групою нелегальних перевізників та іншою. Вже відомо, що більшість з затриманих – немісцеві. 
Затримання нападників. Фото з сайту Нацполіції
 

Хто винний в проблемах перевезень?  
 
Відомо, що відношення між місцевою владою та місцевими перевізниками коливаються в амплітуді «від тихої ворожнечі до справжньої війни». Приводом останнього невдоволення було розроблення та можливий запуск маршрутів № 4 і 7, про які перевізники дізнались із ЗМІ. Загалом, проблем накопичилося багато, проте саме в цій ситуації звинувачувати саме місцеву владу буде безпідставним. 
 
Слід розуміти, що місцева влада практично не впливає на проведення тендерів та визначення перевізників за маршрутом Бровари-Київ: тендери проводить спеціально створена комісія при КОДА, яка нещодавно повністю оновила свій склад. КОДА проводить тендер та має слідкувати за якістю і регулярністю перевезень. Наразі ніхто не може пояснити, чому тендер на маршрут № 707 відбувся, а сам маршрут через рік так і не запрацював. Навіть перевірити законність працевлаштування водіїв чиновники не мають права: можна лише подати скаргу в обласні структури, на підставі яких призначатиметься планова перевірка. І то у випадку, коли перевізник працює легально, як юридична особа. Вплинути на нелегалів може лише поліція, і про їх роль поговоримо окремо. 
 
А що поліція? 
 
Відомо, протягом тривалого часу маршрути до Києва офіційно не працювали через карантин. Як тільки транспортне сполучення з Києвом дозволили, а це було у вівторок 26 травня, мешканці Торгмашу повідомляли у соцмережах про конфлікти біля зупинок. Групи молодих людей «спортивної статури та характерної зовнішності» перешкоджали пасажирам нелегальних автобусів потрапити в салон. Звісно, що ці повідомлення не пройшли повз уваги місцевої поліції. Знову таки у соцмережах мешканці повідомляли, що викликали поліцію і вона «проводила профілактичні розмови» з «титушками». Навіть самі працівники поліції вступали в діалоги у соц мережах. 
Натисніть на фото для збільшення 

Секретар міської ради Петро Бабич повідомив, що за його інформацією, поліція уважно слідкувала за ситуацією навколо пасажирських перевезень на Торгмаші. Проте ніхто не очікував, що конфлікт виллється у такі події. 
 
А що депутати? 
 
Справа в тому, що конфлікти навколо транспорту відбуваються не вперше, і про це багато писали місцеві ЗМІ: щонайменше, один автобус минулого року згорів після нападу на Лісовій, а в інший кинули пляшку з горючою сумішшю. Але більшість «війн» іде приховано від сторонніх, а розповідати про проблеми журналістам або депутатам не прийнято. Вже зрозуміло, що прийшов час принаймні обговорити проблеми із транспортом. 
Тому сьогодні одразу після стрілянини, депутат міської ради Вадим Мутило ініціював проведення позачергової сесії та сам особисто зібрав необхідну для цього кількість підписів депутатів. За ініціативи Юрія Скотнікова відбулося засідання регламентної комісії, на якій Петро Бабич повідомив депутатам, що міський голова сьогодні на нараді в КОДА, а начальник Броварського відділу нацполіції в зв’язку з подіями не може надати депутатам повної інформації. Враховуючи такі обставини вирішили, що в понеділок з ранку ситуація проясниться та апарат ради визначиться з часом проведення позачергової сесії, на якій можна отримати вичерпну інформацію та поставити запитання.
15 депутатів вимагають скликання позачергової сесії 
 
 
Замість підсумку
 
Звісно, що обговорення проблеми дещо прояснить ситуацію та виявить помилки, яких припустилися, можливо, і влада, і поліція, і перевізники. Проте вже зараз зрозуміло, що корінь проблеми полягає в тому, що не може бути нормою, коли КОДА не лише обирає перевізників, але й визначає маршрут в місті. Це більше дивує, що перед визначенням маршруту ніхто не проводить жодних досліджень, жодних консультацій. Тому цю проблему потрібно вирішувати на законодавчому рівні через перерозподіл повноважень у сфері пасажирських перевезень від КОДА до органів місцевого самоврядування. Або принаймні, здійснювати повноваження на паритетних засадах. 

Козлова Ангеліна
Сподобалася стаття? Поділіться з друзями!



Друзі, сподобалася стаття? Допоможіть нам стати краще.

Допомогти Бромедia

Додати коментар
Ваше ім'я:
Ваш E-Mail:
Код:
оновити, якщо не видно коду
Введіть код:
Вci новини
Ми у Facebook


Курс валют



Допоможіть нам
Ми повністю незалежне видання.
У нас немає інвесторів і спонсорів. Тому нам дуже потрібна Ваша фінансова підтримка.
Нам допоможе кожна гривня.

Допоможіть нам стати краще.