Допомогти сайту
Актуально
Місце для Вашої реклами
Погода у Броварах
Погода
Авторізація
Календар публікацій
«    Березень 2024    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Наша група у ФБ
19 травня 18:22Актуально


Ремонти та благоустрій у дворах: за чий рахунок свято?

Останнім часом просто неможливо не помітити, «як гарнішають наші Бровари»: здається, що ремонтні роботи розпочалися ледь не у кожному районі міста та навіть у кожному дворі. Думаю, що у багатьох виникло питання: яким чином після карантину та фактичної зупинки усіх ділових процесів знаходяться кошти на такий масштаб робіт? На щастя, міський голова вже прокоментував це для ЗМІ, але ми спробували розібратися детальніше. 
 
Що у нас з бюджетом? 
 
Насправді, всупереч поширеній думці, не все так погано. За  1-й квартал поточного року мали перевиконання плану на 16,4 млн грн. Більшість з цього перевиконання була розподілена на боротьбу з епідемією, зокрема,  програма по боротьбі з Covid-19, містила заходів на 13,77 млн грн, але перед цим ще 9 млн грн. виділялися на позачерговій сесії. Тому міський голова озвучив цифру витрат на боротьбу з епідемією у 23 млн грн.
Слід розуміти, що не всі ці суми будуть витрачені, тому що на момент прийняття програми, вже було відомо, що  ПРЛ-лабораторія, на яку планували витратити 2,25 млн грн, дістанеться місту безкоштовно, та й «кризовий центр» на той момент вже фактично був створений силами лікарні. Але сума все одно велика. 
На початку карантину було зрозуміло, що бюджет міста втратить частину доходів, і ось на початку травня   міський голова повідомив «підсумки» квітня:  недоотримано 17,6 млн грн. Спрогнозувати, що буде далі важко, але нещодавно під час прямого етеру заступник голови бюджетної комісії а також місцевий перевізник Володимир Білокінь  повідомив важливу новину. Позаяк його підприємство організовувало «спецперевезення» персоналу на найбільші підприємства під час карантину, він зазначив, що більшість великих підприємств все ж таки працювало, отже, надія на сплату податків є. Ну а малий бізнес відновиться набагато швидше. 
 
На кому та на чому вже заощадили? 
 
Ну, по-перше, є статті витрат, на яких ми непогано заощадили завдяки карантину. Враховуючи що карантин у навчальних закладах почався 12 березня, майже з того самого дня «прикрутили» опалення. Також через зупинку навчального процесу припинилися витрати на харчування дітей у школах за рахунок бюджету. Наприклад, під час позачергової сесії 03.04.2020 р. з харчування у дошкільних закладах було знято 1 340,0 тис.грн, з харчування у школах – 670,1 тис.грн, економія на опаленні склала 1 014,8 тис.грн, тобто, лише за перші кілька тижнів карантину економія склала 3 025,0 тис.грн. 
Наступним напрямком «заощадження» стало оздоровлення дітей, яке цього року через епідемію «скасували» повністю, навіть «пришкільні табори». Усе разом ще додало економію в 2 570,0 тис.грн
Суттєву економію дало зниження витрат на фінансову підтримку басейнів та скасування культурно-масових заходів (суми економії не наводяться, але сумарна дотація на 2 басейни в місті десь близько 1 млн грн. в місяць). 
Ще 1,5 млн грн надійшли у вигляді субвенції на боротьбу з Covid-19 з держбюджету. 
Якщо підсумувати перевиконання бюджету, субвенцію та вище перелічені «заощадження на карантині», то вже маємо суму понад 23 млн.грн. Таким чином, епідемія принесла бюджету позапланові витрати, але й створила умови для заощаджень, але епідемію ми пережили, але «спроби заощадити» лише почалися. 
 
Ремонти проти зарплат: що важливіше напередодні виборів?  
 
Вжитих заходів виявилося недостатньо, до того ж «вільних коштів» на рахунках не було, то почалися «перекидки зарплати» з кінця року на перший-другий квартал. Таке практикувалося і раніше, але в екстрених випадках, наразі ж маємо «трохи незвичні масштаби». Повністю «перекинули» зарплату співробітників виконкому за листопад-грудень, потім перекинули фінансування лікарні за жовтень-грудень. А щодо утримання КП «Бровари-Благоустрій», яке щомісяця коштує бюджету 3-4 млн грн, то на них закладені кошти лише до серпня цього року. З певним наміром чи випадково, але усі проблеми відтісняються на період «після виборів», при цьому маємо надію, що чиновники не керується думкою «після нас – хоч потоп».


В своєму, без перебільшення, «програмному інтерв’ю» виданню «Громадський ревізор» від 15 травня  міський голова Ігор Сапожко поділився «баченням ситуації» відносно зарплат працівників бюджетної сфери та комунальних підприємств. Зокрема чиновник визнав, що ситуація з бюджетом є такою, що розв’язати її можна двома шляхами: або скороченням штатів, або скороченням зарплат. З урахуванням свого управлінського досвіду він обрав саме шлях «скорочення зарплат» і вважає це «справедливою оплатою праці під час карантину».


Наприклад, ось так міський голова пояснює зниження зарплат в сфері освіти:
«У період карантину нарахування доплат за класне керівництво, за ведення груп продовженого дня чи доплат за інтенсивність та напруженість праці виглядає дещо сумнівно. При виплаті заробітної плати освітянам потрібно підходити індивідуально та враховувати, у якому форматі зараз працює кожен вчитель. Наприклад, чи проводить він онлайн-уроки, чи ні. Необхідно враховувати, які ще види дистанційної роботи він здійснює». 

А ось так – у медичній сфері: 

«Окремо питання повинне вирішуватись щодо медиків як первинної, так і вторинної ланки. Зараз ми виділили з міського бюджету додаткові кошти, які дозволяють виплачувати підвищені зарплати і премії. Але виплата надбавок має бути справедливою. На мою думку, сьогодні ми повин ні максимально підтримати лікарів та медперсонал, які задіяні в інфекційному відділенні, приймальному відділенні, в реанімаціях. По первинному центру премії потрібно нарахувати в першу чергу тим медикам, які здійснюють забір матеріалів для проведення експрес-тестів та ПЛР-аналізів». 

А співробітникам виконкому та працівникам КП варто знати про наступне:

«При формуванні фонду оплати праці працівників, окрім встановленої ставки, закладаються фінансові ресурси на вип лату премій та надбавок, які встановлені законодавством. Оскільки премії та надбавки виплачуються за певні досягнення в праці, то вважаю правильним обмежи  ти їх виплату працівникам виконавчих органів та комунальних підприємств, які працювали протягом карантину дистанційно». 

Натомість чиновник запевняє, що усі робочі місця будуть збережені. 
Втім зрозуміло, що в умовах, коли епідемія йде на спад, важко зрозуміти, чим саме пояснюється необхідність заощаджувати: боротьбою з Covid-19 чи бажанням «здивувати виборців» масштабними ремонтами та будівництвом. Як кандидата на пост міського голови, чиновника можна зрозуміти, але чи легше від того тим, в кого «зріжуть» зарплату або тим, хто взагалі має готуватися до затримки і так невеликих зарплат? Бо у своєму інтерв’ю чиновник визнає, що цього року на перевиконання бюджету сподіватися марно. 
 Тротуарна плитка, вже традиційно, не має маркування виробника 

Ручне керування бюджетом у щоденному режимі
 
І хоча ми майже щодня бачимо сюжети про те, що якийсь депутат «звернувся до міського голови та  на його прохання був проведений благоустрій певного двору», до реальності це не має жодного відношення. Протягом чинної каденції бюджет завжди розподілявся у ручному режимі, а «пріоритетність» реалізації проєктів визначалася особисто міським головою. Але цього «вирішального передвиборчого» року «ручне керування» виходить на новий рівень: міський голова повідомляє, що «усі заходи по забезпеченню використання бюджетних коштів усіма розпорядниками коштів він буде здійснювати особисто». А на практиці це виглядатиме так: міський голова у щоденному режимі  вивчатиме та перевірятиме реєстр запланованих фінансових операцій усіх розпорядників коштів та комунальних підприємств!
При цьому чиновник посилається на ст. 42 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні», яке визначає його головним розпорядником бюджетних коштів. Але, якщо бути максимально точним, то п. 13 ст. 42 свідчить, що міський голова є головним розпорядником бюджетних коштів, використовує їх за призначенням, визначеним міською радою. А затвердження бюджету та призначення витрат – виключна компетенція міської ради (п. 23 ст. 26 того же закону). 
На жаль, у чинній каденції традицію керування бюджетом вже не змінити, зрозуміло, що все відбуватиметься у ручному режимі, а напрямки та рішення змінюватимуться у залежності від конюктури передвиборчих перегонів ледь не щодня. До чого нас це призведе наприкінці року та як це позначиться на зарплатах бюджетників, які також є «електоратом», покаже лише час. Але підрядникам у виконанні робіт, як і керівництву комунальних підприємств, цього року не позаздриш: доведеться трохи понервувати за графіки оплат. 
 
 
 
Сподобалася стаття? Поділіться з друзями!



Друзі, сподобалася стаття? Допоможіть нам стати краще.

Допомогти Бромедia

Додати коментар
Ваше ім'я:
Ваш E-Mail:
Код:
оновити, якщо не видно коду
Введіть код:
Вci новини
Ми у Facebook


Курс валют



Допоможіть нам
Ми повністю незалежне видання.
У нас немає інвесторів і спонсорів. Тому нам дуже потрібна Ваша фінансова підтримка.
Нам допоможе кожна гривня.

Допоможіть нам стати краще.

Допомогти