Допомогти сайту
Актуально
Досвідчений РІЄЛТОР
м.Бровари та район
тел. (067) 192 52 18
Погода у Броварах
Погода
Авторізація
Календар публікацій
«    Травень 2021    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31 
Наша група у ФБ
02 чер 20:27Актуально


Незаконні АЗС у Броварах: як вони працюють і коли будуть демонтовані


Питання незаконних АЗС далеко не нове. Проте чим жорсткіше стають вимоги до офіційно працюючих АЗС, тим більша спокуса для «нелегалів». Формально, це питання на «жорсткому контролі» у правоохоронних та податкових органах. Реально – нелегальні АЗС ростуть як гриби після дощу, працюють на центральних вулицях міста, поруч з магазинами, офісами, тротуарами. Чи є можливість у місцевого самоврядування дієві засоби вплинути на цей вид «бізнесу»? 

 

Не секрет, що доля податків у вартості пального досягає половини роздрібної ціни палива, що робить цей бізнес «ласим шматочком» для нелегалів, а також суттєво збільшує привабливість їх цін на пальне для споживачів. Натомість, процедура встановлення АЗС з дотриманням усіх норм – складний та дороговартісний процес. Проте прибутки цього «бізнесу» за рахунок ухиляння від сплати податків та сплати за оренду земельних ділянок настільки вагомі, що дозволяють сподіватися на «прикриття» з боку як владних, так і правоохоронних структур. 

Саме через наявність у вартості палива акцизного податку, який є суттєвим джерелом наповнення місцевих бюджетів, це питання «на постійному контролі». Час від часу на місцеві структури приходять «вказівки» щодо боротьби з нелегалами, і іноді «боротьба» реально відбувається. 

Зокрема, рішенням виконкому від 02 червня 2020 р., вирішено демонтувати одразу 7 незаконно встановлених АЗС та АГЗП в м. Бровари за адресами:

 

  • вул. Броварської Сотні, 28-А
  • вул. Броварської Сотні, 30
  • бульв. Незалежності, 18
  • бульв. Незалежності, 33
  • вул. Лісова, 4-Б
  • вул. Січових Стрільців, 4
  • вул. Бандери Степана, 26

Ми переконалися, що принаймні одна з перелічених АЗС вже не працює 


В рішенні виконкому зазначається, що власникам АЗС та АГЗП «рекомендовано добровільно демонтувати свої об’єкти» до 08 червня цього року".  Раніше, ці «власники» вже отримували припис від управління інспекції та контролю БМР про демонтаж. Зазвичай, власників таких об’єктів встановити важко або взагалі неможливо, частіше мова йде про власників земельних ділянок або підприємств, на території яких розташовані ці АЗС. У разі відмови власників демонтувати свої об’єкти добровільно, у термін до 01.07.2020 р. ці об’єкти будуть демонтовані примусово із залученням спеціалізованих підприємств, - йдеться у рішенні виконкому. При цьому місцевий орган ДСНС має забезпечити техногенну безпеку при демонтажу небезпечного об’єкту. 

 

 

«Нелегальні АЗС»: де корінь проблеми

 

Як ми переконалися особисто, нелегали відкрито працюють прямо на центральній вулиці міста, у тому числі на території підприємств або поруч з ними. 

Нелегальне АЗС працює на центральній вулиці міста, проте клієнтів має небагато


 

З одним з представників такої АЗС навіть вдалося поспілкуватися: чоловік пояснив, що встановити АЗС та займатися цим бізнесом легально практично неможливо. Тому, мовляв, і доводиться йти на порушення закону, і це є своєрідним «спротивом корупції та монополіям" в цій сфері. Також подейкують, що монополію у роздрібній торгівлі пальним підтримує сама місцева влада, а тому "оформитися" не можливо вже на етапі виділення земельної ділянки. А для того, щоб розпочати роботу нелегальної АЗС потрібно, насправді, небагато: домовитися з власником земельної ділянки для розташування АЗС, придбати цистерни для збереження палива та саму колонку (зазвичай, у нелегалів працює одна колонка). Із «інфраструктури» – хіба що невеличкий МАФ для приймання грошей та будка «охорони». Відрізнити нелегалів від офіційної АЗС доволі легко: офіційна АЗС обов’язково надасть касовий чек, у нелегалів сплата лише готівкою. 

"Невибаглива інфраструктура" нелегальної АЗС 

 

Чи відрізняють водії легальну АЗС від нелегальної? Ми впевнені, що так. Багато хто розуміє, що користуватися послугами нелегалів небезпечно ну хоча би через незрозумілу якість пального. Щодо безпеки на таких АЗС теж є питання: тут все залежить виключно від совісті власника такого «бізнесу». Проте потрібно розуміти, що в плані безпеки такі об’єкти ніхто не перевіряє, у разі нещасного випадку ніхто відповідальності не понесе. Найвірогідніше, навіть і претензії виставити не буде кому: юридичної або фізичної особи-власника цього обєкту як такого немає. 

 

Як нам пояснили представники бізнесу, який працює у Броварах легально, дійсно, процес оформлення АЗС складний, тривалий та надто дорогий. Більш того, він ніколи не закінчується: щороку виникають нові вимоги, на які знову доводиться «робити капітальні вкладення» у сотні тисяч гривень. Та й численні перевірки дошкуляють законному бізнесу у сфері роздрібної торгівлі пальним: на кожну «рознарядку» по боротьбі з нелегалами приходять перевірки до тих, хто навпаки працює легально. А перевіряє АЗС не одна, а кілька служб. 

 

Для того, щоб встановити АЗС, потрібно починати із земельної ділянки – власної або орендованої, але з «правильним» призначенням – саме під АЗС. Потім орган місцевого самоврядування надає технічні умови для проєктування, триває етап проєктування та будівництва. Найскладніший етап – уведення до експлуатації. Сама ліцензія відносно недорога, проте, умови її виконання затратні і по грошам, і по зусиллям. Саме тому протягом останніх 20 років нових легальних АЗС у Броварах не з’являється, а ось процес «зміни юридичної особи АЗС» триває майже безперервно. Інколи АЗС дійсно змінюють власника (зазвичай, їх купують брендові мережі), але у більшості випадків, це один із способів ухилитися від численних перевірок. 

 

Демонтаж: реальність чи фікція 

 

Ми поцікавились, як відбувається процес примусового демонтажу і чи це взагалі реально? 

Начальник управління інспекції та контролю Богдан Мельниченко пояснив, що так, реально, і тут є два варіанти для примусового демонтажу. 

Складністю демонтажу є заборона вивозу цистерни з паливом, тому, найскладніше при демонтажу – оперативно відкачати пальне з цистерни. Спеціальна техніка є на балансі комунального підприємства, проте працює вона повільно, а час тут важливий. Чим швидше відбувається процес, тим менше шансів «вирішити питання» та відкласти демонтаж. Іншим варіантом є замовлення таких послуг за договором: тоді процес відкачування пального триває буквально 15 хвилин, а сам демонтаж полягає у вивозі порожньої цистерни та іншого обладнання на територію комунального підприємства у Броварах. 

На процедуру демонтажу обов’язково залучаються представники поліції, прокуратури та податкових органів, координує їх зусилля управління інспекції та контролю БМР. Більш того, з урахуванням «специфіки» бізнесу у плані можливих зв’язків з криміналом, у рішенні виконкому місцевий відділ Нацполіції зобов’язано «забезпечити охорону громадського порядку під час демонтажу» 

 

Чи є така процедура чимось виключним для Броварів? 

 

Насправді, ні, тому що раніше такі рішення виконкому вже приймалися, зокрема, по автомобільному газозаправочному пункту по вул. Броварської Сотні, 28-а у січні 2019 року. Варіанти розвитку подій були різні, але зазвичай, цистерни демонтували самі власники, але через якийсь час вони знову з’являлись на тому же місці.  Варто зазначити, що такі рішення виконкому приймаються дуже рідко, хоча мешканці протестували проти будівництва нових АЗС та мийок, зокрема, по вул. Київській

Щодо небезпеки близькості АЗС до об’єктів громадської забудови, то  у соцмережах та ЗМІ бурхливо обговорювалося питання близькості розташування законної АЗС біля ТЦ MarkMoll, в якому розташований ресторан Макдональдз. Проте сьогодні на власні очі бачили розташування нелегальної АЗС в десяти метрах від магазину  «Продукти».


 

А яка позиція влади у питанні незаконних АЗС


Питання боротьби з незаконними АЗС неодноразово обговорювалося на сесіях міської ради, переважно під час заслуховування звітів або начальника міського відділу поліції, або керівника місцевої прокуратури. Зокрема, під час заслуховування звіту головного прокурора міста у грудні 2019 року депутати цікавилися роботою міжвідомчої групи щодо закриття нелегальних АЗС. Тоді керівник місцевої прокуратури Михайло Римар зазначив, що не має права розкривати таємницю слідства, але запевнив, що результати боротьби з нелегалами «є і скоро про них можна буде говорити».

 

Замість підсумку можемо  зазначити, що усі, з ким довелося поспілкуватися з приводу нелегальних АЗС, говорять про те, що такий бізнес неможливий без протекції у правоохоронних, владних та податкових структурах і, зазвичай, такий «бізнес» пов'язаний із криміналом. Чим закінчуються спроби «з’ясувати стосунки» між легальним бізнесом та їх нелегальними «колегами», ми нещодавно бачили під час стрілянини серед білого дня на Торгмаші. Проте це не означає, що боротися з таким явищем не потрібно. Окрім того, що «нелегали» демотивують легальний бізнес сплачувати податки та спотворюють конкуренцію, вони також наражають на небезпеку навіть тих мешканців міста, що не користуються послугами цих АЗС, а просто проходять поруч. Чи вистачить у місцевої влади політичної волі на таку боротьбу подивимося вже після 08 червня, коли спливає термін попередження про добровільний демонтаж.  

 

 

 

 

 

Сподобалася стаття? Поділіться з друзями!



Друзі, сподобалася стаття? Допоможіть нам стати краще.

Допомогти Бромедia

Додати коментар
Ваше ім'я:
Ваш E-Mail:
Код:
оновити, якщо не видно коду
Введіть код:
Вci новини
Ми у Facebook


Курс валют



Допоможіть нам
Ми повністю незалежне видання.
У нас немає інвесторів і спонсорів. Тому нам дуже потрібна Ваша фінансова підтримка.
Нам допоможе кожна гривня.

Допоможіть нам стати краще.