Допомогти сайту
Актуально
Місце для Вашої реклами
Погода у Броварах
Погода
Авторізація
Календар публікацій
«    Жовтень 2021    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Наша група у ФБ
14 кві 17:35Актуально


Пасажирські перевезення у Броварському районі: чи варто очікувати на зміни?


Чи будуть нові маршрути на території Броварського району, чи здорожчає проїзд у автобусах, що заважає компенсувати перевізникам витрати на перевезення пільговиків, та чи можна «перемогти» нелегалів – про все це поговорили на нараді з перевізниками у Броварській РДА 14 квітня 2021 р. 

Ситуація, коли влада готова радитися з перевізниками в сфері громадського транспорту, відбувається нечасто. На цей раз розмова була переважно конструктивною, хоч інколи й емоційною. Що обговорювали та до чого домовились, читайте у матеріалі у формі запитань-відповідей. 

Що змінилось у пасажирських перевезеннях у зв’язку з утворенням громад

Насправді, одна з найболючіших проблем - це «прогалини» у законодавстві. Раніше кожна рада була відповідальна за пасажирські перевезення у своєму регіоні: міські ради – за перевезення в межах міста, районні – за перевезення між населеними пунктами в межах району, обласні – за міжміські перевезення. Вони ж відповідали за тарифи та компенсації за перевезення пільговиків. Наразі утворились громади, але до внесення змін у ЗУ «Про транспорт», вони не можуть «забрати до себе» маршрути, які раніше були у підпорядкуванні у районних адміністрацій. Відповідно, не можуть ані затверджувати тарифи, ані проводити компенсацію за перевезення школярів та пільговиків. 
Зокрема, така ситуація склалась з маршрутом № 17 Бровари-Княжичі. Тому нарада розпочалась з емоційного виступу Миколи Хоменка – голови Броварської районної організації роботодавців та підприємця, що обслуговує цей маршрут. Підприємець назвав перевізників «спонсорами пасажирських перевезень під час локдауну та децентралізації». 
Микола Хоменко

Натомість, присутні на нараді представники Баришівської та Березанської ОТГ запевнили, що у них не виникло жодних проблем з наданням компенсацій по пільгам в сфері пасажирських перевезень. А якістю пасажирських перевезень адміністрації цих ОТГ цілком задоволені. 

Чи потрібні Броварському району нові маршрути громадського транспорту в зв’язку з утворенням громад?

Це питання також бурхливо обговорювалось – і в контексті громад «старого» Броварського району і в плані сполучення з новими громадами. На запитання чиновників: чи потрібні Згурівській, Баришівській та Березанській громаді пряме сполучення з містом Бровари, перевізники та представники цих ОТГ надали недвозначну відповідь. Пасажирське сполучення між цими громадами є, і користується попитом. А ось у сполученні з Броварами за допомогою окремого маршруту, потреби немає: принаймні, чиновники з цих ОТГ запевнили, що звернень не надходило (кожна громада має сполучення з м. Київ).
В.о голови Броварської районної адміністрації Павло Проскочило 
 
Щодо сполучення в межах колишнього Броварського району, то тут «все сумно». Проблема та сама, що і у Броварах: маршрути розроблені давно, без урахування реальних потреб людей та без врахування розкладу руху електричок. Наприклад, маршрут № 14 Велика Димерка – Бобрик вже понад 5 років існує виключно на папері, хоча на нього проведений конкурс та навіть обраний перевізник. Чиновники спростували тезу, що мешканцям новоутворених громад обов’язково потрібно інколи відвідувати центр громади: наразі ЦНАПи є майже у кожному населеному пункті. Тому розраховувати потребу у громадському транспорті потрібно не за шаблоном: село – центр громади, а з урахуванням реальних потреб мешканців кожного села. Переважно громадський транспорт потрібний вранці в напрямку м. Бровари та м. Київ, а увечері – у зворотному напрямку. Але СКІЛЬКИ має бути автобусів та з яким інтервалом руху – потрібно робити «математичне моделювання» на підставі соціологічного опитування. Послугу з розрахунку пасажиропотоку адміністраціям надають спеціалізовані підприємства.  
Хоча представники Баришівської  та Березанської громад запевнили, що мають плідну співпрацю з перевізниками у своїх ОТГ, а наявні маршрути задовольнять потреби у перевезеннях. 

Проблеми перевізників: чи є надія на їх вирішення?

В цілому перевізники налаштовані песимістично: майже всі нарікають на обмеження кількості пасажирів через локдауни, що до природного зменшення пасажиропотоку додає ще і «штучні обмеження». Багато нарікань було на якість доріг: інколи маршрут автобусу не можна продовжити до кінця села через технічні причини – вулиці завузькі, не асфальтовані, не обладнані пішохідними переходами. Але найбільше перевізники скаржились на нелегальні перевезення, що сталі «окремим напрямком бізнесу», у тому числі і у Броварському районі. На жаль, дати ради не може навіть поліція: вирішувати питання можна лише у складі «мобільних робочих груп» за участі представників «Укртрансбезпеки». Така мобільна група може накласти штраф у 17 тис.грн при виявленні першого порушення та конфіскувати транспортний засіб, якщо порушення виявлене вдруге. 
Великою проблемою для перевізників саме в межах старого Броварського району стало питання компенсації за перевезення пільговиків. Перевізники, чиновники та депутати схвально оцінили систему талонів, що сільські ради видавали пільговикам та школярам:  пільговик надавав талони водієві, а потім перевізник отримував відшкодування за фактично надані послуги. На жаль, у Броварах перевізники отримували компенсації не у повному обсязі та на підставі «умовних розрахунків», що мало корелюють з реально наданими послугами. Питання має давню історію, і вирішити його можна, у тому числі, і за допомогою технічних засобів обліку пасажирів. Але варто бути реалістами: якщо компенсувати пільги всім, хто має на них право, то сума може обраховуватись десятками мільйонів гривень на рік. 

Вартість проїзду: чи існує «золота середина»

Як це не дивно, але самі перевізники не розділяють ідею збільшення тарифів на пасажирські перевезення. І не тому, що налаштовані альтруїстично. Насправді, перевізники не приховують, що в межах Броварського району існує реальна альтернатива: від залізничного транспорту до нелегалів та «армії попуток», чиїми послугами охоче користуються мешканці сіл та селищ. Тому, на думку перевізників, вихід полягає у ПРЯМИХ ДОТАЦІЯХ з місцевих бюджетів перевізникам на покриття збитків. Але це, скоріше, мрії, ніж реальність. 
Тому, враховуючи всі фактори, тарифи на перевезення навряд чи суттєво зміняться, але «умовно нерентабельні» маршрути будуть просто зникати з мапи району. 

Комунікація перевізників з пасажирами: чому просте рішення є складним завданням для перевізника?

Зрозуміло, що у перевізників багато проблем, а тривалі локдауни їх лише посилили. Тому у пасажирів часто виникає сумнів: чи варто витрачати час на очікування автобусу, що може просто не приїхати? Депутат районної ради Олександр Короленко, який був ініціатором зустрічі з перевізниками, запропонував простий та ефективний вихід. Кожен перевізник може утворити вайбер-чат із пасажирами окремого маршруту та своєчасно попереджати про «форс-мажорні» обставини. Так, трапитись може що завгодно: водій захворів, автобус несправний, десь ремонт дороги, негода, тощо. Але чому не можна коротким повідомленням сповістити про це своїх пасажирів? Начебто, проста ідея, але чіткої відповіді на нараді так і не отримали. 
Депутат районної ради Олександр Короленко

Закінчилась нарада традиційно: було запропоновано створити робочу групу та у робочому режимі вирішувати хоча би ті питання, що можна вирішити на місцевому рівні. А також сприяти створенню робочих груп для проведення рейдів за участю «Укртрансбезпеки». Секретар Баришівської селищної ради Надія Слухай, присутня на нараді, закликала всіх «не драматизувати ситуацію з перевезеннями» і запевнила, що знайти шляхи співпраці місцевих адміністрацій з перевізниками можна – було би бажання.
Сподобалася стаття? Поділіться з друзями!



Друзі, сподобалася стаття? Допоможіть нам стати краще.

Допомогти Бромедia

Додати коментар
Ваше ім'я:
Ваш E-Mail:
Код:
оновити, якщо не видно коду
Введіть код:
Вci новини
Ми у Facebook


Курс валют



Допоможіть нам
Ми повністю незалежне видання.
У нас немає інвесторів і спонсорів. Тому нам дуже потрібна Ваша фінансова підтримка.
Нам допоможе кожна гривня.

Допоможіть нам стати краще.

Допомогти