Допомогти сайту
Актуально
Місце для Вашої реклами
Погода у Броварах
Погода
Авторізація
Календар публікацій
«    Грудень 2021    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031 
Наша група у ФБ
19 чер 18:23Актуально


Броварський чи Бориспільський? Де шукати «зраду»?

Рішення Кабміну від 12 червня «розбурхало» не лише чиновників, але й місцеві соцмережі. Мешканці виражали масову незгоду з рішенням Кабміну про об’єднання Броварського та Бориспільського районів в один з центром у Борисполі. «Боротьбу з несправедливістю» очолив особисто міський голова, до якого доєдналась «депутатська більшість». Якими будуть результати боротьби та що в цьому питанні є найбільшою «зрадою»?
 
Хто та як визначає центр району? 
 
Під час позачергової сесії міської ради 19 червня 2020 р. міський голова розповів «історію питання». Зокрема, він повідомив, що з початку була ідея створити 4 райони у Київській області, потім – 5, останній варіант – 6 районів. Чиновник нагадав, що під час обговорень завжди була думка, що на лівобережній Київщині мають бути Броварський та Бориспільській райони. 
 
Самі райони «формує» Кабмін на підставі консультацій з Київською ОДА, затверджує – Верховна Рада. Проте, КОДА не є органом місцевого самоврядування, а ні обласні, ні міські, ні районні ради фактично не долучили до консультацій з цього приводу. 
 
Але як визначається «центр району»? 
Він визначається на підставі Методичних рекомендацій щодо критеріїв формування адміністративно-територіальних одиниць субрегіонального (районного) рівня (далі за текстом – Методика). Сам документ невеликий, всього 3 сторінки, кількість критеріїв теж обмежена. Зрозуміло, що документ не у змозі врахувати усі індивідуальні випадки між сусідніми громадами. Саме тому, до профільного комітету ВРУ звернулось кілька громад, які мають суперечки на кшталт Бровари-Бориспіль. 
Але детальніше про визначення адміністративних центрів згідно із Методикою. 
 
Для чіткого розуміння наведено частину документу дослівно.
 
 
5. Адміністративні центри ОСР визначаються в такій послідовності: 
1) міста – обласні центри. 
Будь-який населений пункт, розташований у межах 30-ти кілометрової зони доступності від межі міста – обласного центру, не може розглядатися як потенційний адміністративний центр ОСР
2) міста, чисельність постійного населення яких становить не менше, ніж 50 тисяч осіб. Якщо межі двох або більше міст, чисельність постійного населення яких становить не менше, ніж 50 тисяч осіб, розташовані один від одного на відстані менше, ніж 30 кілометрів, адміністративним центром ОСР визначається місто, чисельність постійного населення якого найбільша
6. Зона доступності визначається по автомобільних дорогах з твердим покриттям на відстані до 60 кілометрів від межі адміністративного центру ОСР. Зона доступності може бути більшою чи меншою, ніж 60 кілометрів, з урахуванням якості автомобільних доріг або особливостей рельєфу, які суттєво ускладнюють сполучення між окремими населеними пу
нктами та адміністративним центром ОСР. 

 
Але в цих критеріях є протиріччя, які і стали причиною конфлікту. 
Як рахували в комітеті ВРУ, нам прокоментував голова підкомітету з питань адміністративно-територіального устрою комітету ВРУ з питань організації державної влади Віталій Безгін. Це той самий депутат ВРУ, з яким сперечався депутат ВРУ Микола Галушко у «резонансному відео»: Зокрема, він повідомив, чим керувався підкомітет: Броварам було «відмовлено на підставі того, що місто потрапляє у 30-ти кілометрову зону Києва»згідно із п.5.1. Методики. 
Коментар голови підкомітету з адміністративно-територіального устрою щодо мотивів прийняття рішення

Проте міська рада у своєму зверненні до ВРУ, прийнятому сьогодні на позачерговій сесії посилається на п.5.2 Методики, та нагадує, що «чисельність постійного населення м. Бровари та Броварського району більша»
На пункт щодо 60-ти кілометрової зони доступності, яка є проблемною для обох міст, не посилається жодна з сторін. 
 
Хто та як «боровся» за місцеве самоврядування
 
Рішення Кабміну про створення Бориспільського району формально було «несподіванкою» для броварських районної та міської влади. Але, якщо придивитися уважніше, то це не зовсім неочікувано. Районна рада ще 04.06.2020р. провела з цього приводу нараду, а 11.06.2020 р. відбулась розширена нарада в КОДА. Витяги з протоколу наради у КОДА були опубліковані у соціальних мережах. 

Фото уривку офіційного протоколу наради в КОДА 

Зокрема, з протоколу зрозуміло, що позиції сторін наступні:
  • На думку КОДА, Бровари розташовані на малій відстані від Києва і тому не можуть бути центром району. 
  • На думку міського голови Ігоря Сапожка, мають бути 2 райони: Броварській та Бориспільський, з адмінцентрами, як і зараз. 
  • На думку голови Броварської РДА Миколи Клименка, згідно із методикою, адмінцентром майбутнього району має бути місто з більшим населенням, тобто Бровари. 
Після прийняття рішення Кабміном, відбувся «вибуховий ефект»: мешканці міста обурювалися, політики обвинувачували одне одного у бездіяльності.
Коментарі у соціальних мережах були емоційними 

Після цього почалась «реактивна фаза» дій влади. Делегація депутатів міської ради на чолі з міським головою та за участі нардепа Миколи Галушки відвідала комітет ВРУ з цього питання. 19 червня на позачерговій сесії депутати звернулись до ВРУ з обґрунтуванням, чому саме Бровари мають стати адмінцентром майбутнього району. 
Днем раніше Броварська районна рада повідомила, що звернулась до адміністративного суду з вимогою скасувати рішення Кабміну про визначення адмінцентром м. Бориспіль. 

Голова районної ради повідомив міську раду про своє звернення до суду

Вже під час сесії повідомили, що місто також звернулось до адмінсуду з аналогічною вимогою (провадження об'єднають у суді). 
Також під час сесії міський голова зробив заяву про те, що рішення було прийнято не на підставі Методики та розрахунків, а "під впливом "решал". На запитання, чи є у них прізвища та посади, відповів ствердно, а також додав, що окрім прізвищ та посад у них «буде стаття». 
У понеділок депутати міської ради планують завітати на сесію облради з приводу цього ж питання. 
 
Що насправді загрожує місцевому самоврядуванню? 
 
Багато хто у соц. мережах звернув увагу, що боротьба за адмінцентр уводить нас від реальних проблем місцевого самоврядування. Зокрема, про це писав на своєї офіційній сторінці депутат БМР Андрій Саук.  Логіка реформи децентралізації полягає зовсім в іншому: мають бути ОТГ та облдержадміністрації, а райони мають залишитися просто географічним поняттям. За логікою реформи, районні ради та районні адміністрації скасовуються, а замість них вводиться новий орган – префектура, повноваження якої поки що не прописані. 
Врешті-решт, саме така думка лунала і під час сесії: «районна ланка» є зайвою у структурі місцевого самоврядування, а при визначенні районів потрібно не лише керуватися Методикою, але й враховувати «думку громад». 
 

Вже після сесії міської ради у соц мережах зявилось повідомленняпро те, що підкомітет ВРУ, який розглядає це питання, «не зміг зв’язатися з міським головою» та запросити його на консультацію. Перевірити ми це не змогли, проте навіть під час сесії згадували, що ця ситуація – зручний привід для політичного піару топ-чиновника. Передвиборча компанія в Україні ще не оголошена, а палатки з партійною символікою вже зявились на вулицях міста. Формально 2для збору підписів" містян, реальну мету зрозуміти неважко.
Символично: "Єдність" на тлі "АТБ"

Замість підсумку зауважимо, що рішення Кабміну спричинило такий резонанс, що обов'язкове переглядатиметься. А ось кому громада зарахує це як «перемогу», покажуть результати місцевих виборів.
Сподобалася стаття? Поділіться з друзями!



Друзі, сподобалася стаття? Допоможіть нам стати краще.

Допомогти Бромедia

Додати коментар
Ваше ім'я:
Ваш E-Mail:
Код:
оновити, якщо не видно коду
Введіть код:
Вci новини
Ми у Facebook


Курс валют



Допоможіть нам
Ми повністю незалежне видання.
У нас немає інвесторів і спонсорів. Тому нам дуже потрібна Ваша фінансова підтримка.
Нам допоможе кожна гривня.

Допоможіть нам стати краще.

Допомогти