Допомогти сайту
Актуально
Досвідчений РІЄЛТОР
м.Бровари та район
тел. (067) 192 52 18
Погода у Броварах
Погода
Авторізація
Календар публікацій
«    Квітень 2021    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 
Наша група у ФБ
29 бер 17:05Актуально


Нова приміська електричка: запитання та відповіді щодо перспективного інфраструктурного проєкту


Сьогодні в Броварах відбулась «історична подія»: до Броварів завітав керівник Південно-Західної залізниці для проведення перемовин з місцевою владою відносно запуску приміської електрички. По-перше, керівники такого рівня нечасто бувають у Броварах. А по-друге, такого, щоб перемовини відбувались не за зачиненими дверима у кабінетах, а прямо на платформі залізниці в присутності журналістів, депутатів, громадськості, – такого ще не було. Зібрали для вас відповіді на найпоширеніші запитання, що лунали під час візиту. 

Що саме заплановано?

Запланований запуск приміської електрички, що буде курсувати У «човниковому режимі» за маршрутом Бровари-Київ. Наразі мова йде про два напрямки запуску електрички: до станції «Видубичі» та до станції Петрівка (м. «Почайна»). Лунали пропозиції щодо продовження маршруту електрички до станції «Буча».
Але в підсумку, голова Південно-Західної залізниці Артем Миронович зазначив, що чекає пропозицій по найоптимальнішому маршруту від місцевої влади. 
Ліворуч - Ігор Сапожко, праворуч - Артем Миронович

Нагадаємо, що питання вивчення пасажиропотоку у Броварах стоїть у порядку денному щонайменше останні кілька років. Були проведені перемовини з агенцією, щонадає таку послугу міським радам і вивчає пасажиропотоки в межах міста та до інших міст. Але послуга так і не була замовлена і, суворо кажучи, ніхто це питання не вивчав на такому рівні, щоб можна було зробити математичне моделювання та посилатися на нього при розрахунку пасажиропотоків. Можливо, прийшов час вирішити це питання комплексно – з урахуванням міських, міжміських   маршрутів та вивчення попиту на рейковий транспорт?

За яким графіком курсуватиме електричка? 

По-перше, мова йде про «регулярне сполучення», тобто, про кілька рейсів на день. Принциповим є те, що вранішні рейси мають прибувати до кінцевої точки у Києві о 7-30 та о 8-30 – щоб бути максимально зручними для пасажирів. Знову таки, розрахувати кількість та періодичність рейсів неможливо без вивчення пасажиропотоку, і це однозначно доведеться робити на місцевому рівні. 

Що потрібно для запуску приміської електрички?

Щонайменше – потрібно забезпечити зручний доступ для пасажирів, бажано у зоні «пішої доступності». Саме тому «Укрзалізниця» розпочала «співробітництво» з місцевими адміністраціями щодо облаштування залізничних станцій та платформ. Раніше повідомлялось, що проводитиметься реконструкція станції «Святошино» - за рахунок місцевого бюджету. Сьогодні була озвучена вартість такої реконструкції – від 15 до 20 млн грн. Мова йде про давно існуючу платформу, відносно якої буде проведена комплексна реконструкція. 

Якщо мова йде про проєктування та будівництво абсолютно нової станції (платформи), то порядок цифр буде більшим – не менше 30-40 млн грн. Сума з урахуванням «комплексного підходу»: тобто, будівництва автостоянки, зупинки громадського транспорту, зовнішнього освітлення, комплексного благоустрою. На думку представників «Укрзалізниці», така платформа доцільна в районі стадіону (шляхопроводу над залізницею). Ця станція буде доступна для мешканців Масиву в межах 5-10 хвилин пішки від будинку до платформи. Щодо мешканців IV-го мікрорайону та інших районів міста – то їм можна скористатися громадським транспортом в межах 2-3 зупинок по вул. Гагаріна. 

Але всі присутні на перемовинах погоджувались, що станція в цьому місці зробить електричку дуже затребуваною. 

Скільки коштуватиме квіток і скільки часу потрібно провести у дорозі?

Артем Миронович зазначив, що вартість квітка до кінцевої станції в Києві коштуватиме 15 грн. Саме такий тариф вдалось погодити «Укрзалізниці» з Київською облдержадміністрацією. Тариф буде чинним протягом року. При цьому керівник Південно-Західної залізниці назвав і собівартість поїздки – вона складає фантастичні 150 грн
Артем Миронович підкреслив, що очікують від міських рад 100% компенсації проїзду за пільгами, що надаються мешканцям Броварської громади. Нагадаємо, що таке відшкодування відбувається в рамках програми «З турботою про кожного», і, наприклад, у 2020 році це коштувало міському бюджету 494,0 тис.грн. Чи покривала така компенсація 100% потребу у наданні послуг пільговикам,  інформації немає. 
А ось «Укрзалізниці» запуск «човникових електричок» коштуватиме чималеньку суму. Як пояснив чиновник «УЗ», проєкт запускається власним силами «Укрзалізниці» і модернізація одного електропотягу з 10 вагонів коштує 70 млн грн. А для запуску проєкту потрібно щонайменше 5 таких составів. При цьому, у вагонах замінюється 95% всього обладнання, фактично залишається лише рама. Жодного фінансування на це від Уряду «УЗ» не отримує (але є надія, що отримуватиме у майбутньому). 

Щодо часу, проведеному у дорозі, то Артем Миронович особисто порахував цей час: за словами чиновника, від станції «Видубичі» до Броварів потяг дістався за 14 хвилин

Що ще потрібно для співпраці між Броварською громадою та «Укрзалізницею»?

Ну, по-перше, дуже нагальним питанням є капремонт шляхпроводу над залізницею. Питання гостро стоїть не один десяток років, у 2018 році виготовлений проєкт капремонту шляхопроводу. За проєктом, вартість капремонту складатиме 63 млн грн.. Але вже зрозуміло, що цифри 2018 і 2021 років будуть суттєво різнитися. 
Позаяк пріоритетом 2021 року є добудова ЗОШ № 10, питання із шляхопроводом намагатимуться вирішити потраплянням до державних програм на умовах спів фінансування. Але такі спроби тривають вже не перший рік, поки що безуспішно. Проведення капремонту шляхопроводу одночасно із добудовою школи перевищує можливості бюджету громади на поточний рік. А якщо до вартості шляхопроводу додати вартість проєктування та будівництва нової платформи… Але перспектива буде зовсім іншою, якщо цього року нам пощастить, і шляхопровід таки потрапить до одної з державних програм. Тоді і питання будівництва платформи стане більш реалістичним. 

У будь-якому випадку «УЗ» має намір запуску нової електрички у «тестовому режимі» вже зараз 

В «Укрзалізниці», окрім будівництва нової платформи, є ще одна «пропозиція», яку присутні на перемовинах чиновники та депутати вислухали без ентузіазму. Справа у тому, що «УЗ» є найбільшим платником земельного податку у Броварах – наприклад, у 2020 році  ДТГО «Південно-західна залізниця» сплатила до міського бюджету 16,1 млн грн – в 10 разів більше, ніж інші найбільші платники цього податку. А загалом, на території міста «УЗ» має 96 га у постійному користуванні. Тому, користуючись нагодою, Артем Миронович звернувся з проханням знизити орендну ставку для залізничників, враховуючи великі інвестиції, що робить ця структура у інфраструктурний проєкт. Звісно, що це питання ще обговорюватиметься депутатськими комісіями та на сесіях.  



Ангеліна Козлова
Сподобалася стаття? Поділіться з друзями!



Друзі, сподобалася стаття? Допоможіть нам стати краще.

Допомогти Бромедia

Наталия
30 березня 2021 00:06
Дуже гарна ініціатива! Сподіваюся, що ця електричка буде зупинятися на платформі "Княжичі")
Додати коментар
Ваше ім'я:
Ваш E-Mail:
Код:
оновити, якщо не видно коду
Введіть код:
Вci новини
Ми у Facebook


Курс валют



Допоможіть нам
Ми повністю незалежне видання.
У нас немає інвесторів і спонсорів. Тому нам дуже потрібна Ваша фінансова підтримка.
Нам допоможе кожна гривня.

Допоможіть нам стати краще.