Допомогти сайту
Актуально
Місце для Вашої реклами
Погода у Броварах
Погода
Авторізація
Календар публікацій
«    Червень 2021    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 
Наша група у ФБ
10 чер 19:08Блоги / Актуально


Дозвіл на встановлення 88-ми сіті-лайтів у Броварах: що і хто стоїть за цим рішенням




 Ангелiна Козлова
 Редакторка интернет-видання "Бромедia"


Історія про те, як об’єкти зовнішньої реклами допомагають стати політиком, а наближеність до політиків допомагає збільшити кількість об’єктів зовнішньої реклами у Броварах. 
 
УВАГА. Всі фото в матеріалі зроблені сьогодні, 10.06.2021р. 
 
Про зв'язок бізнесу на об’єктах зовнішньої реклами та місцевої політики місцеві ЗМІ пишуть щонайменше останні 10 років. Зокрема, про це писали на сайті МПЗ у 2015 році. І на сайті Трибуна-Бровари у 2020-му.
 
Доволі детально про   ринок об’єктів реклами рівно рік тому писали і ми. 
 
Читайте також: Політика і борди: що змінилось у Броварах 
 
Але з’явився привід написати про це ще раз: рішенням виконкому від 08.06.2021р наданий дозвіл на розміщення в центрі міста одразу 88 сіті-лайтів одного підприємства, а саме: ТОВ «Рекламна компанія МЕДІАСІТІ»
 
Борди - «привілейований бізнес» для своїх 

Спочатку  про бізнес. Понад 90% існуючих у Броварах бордів належать 4-м компаніям: ТОВ «Про МЕДІА», ТОВ  «Термінал-2016» (яке володіє також великою кількістю сіті-лайтів), ТОВ «Вальтер» та ТОВ «Рекламна група «МАЛЛІС». Остання компанія зареєстрована в м. Києві, три інших – місцеві, кожна володіє кількома десятками бордів. При цьому ТОВ «Термінал 2016» рекламує переважно власні товари та послуги, а інші  надають рекламні площі клієнтам. 

Сіті-лайти встановлюються переважно на газонах
 
Фактично, ринок операторів рекламних носіїв у Броварах є дуже сталим: дозволи надаються раз на 5 років, і ніхто добровільно від них не відмовляється. Протягом 2020 року через локдауни та спад економічної активності, ринок зовнішньої реклами також «просів»: це помітно по рекламним площам, що часто стоять порожніми навіть у «людних місцях». Але жоден власник не відмовився від дозволу на встановлення ОЗР. 
 
Це пояснюється «привабливістю» бізнесу, позаяк за кожен подвійний борд власник сплачує місту лише 150-450 грн на місяць – в залежності від типу вулиць: центральна або звичайна. Наприклад, за всі подвійні борди, що розташовані по вул. Київській, власники сплачують лише 300 грн на місяць, при цьому орендарі рекламних площ сплачують за розміщення реклами від 3 до 6 тис.грн за кожну площу. Отже, після одноразового витрачання на конструкцію борду, власники не мають жодного іншого клопоту. 
   
Цікавим є те, що наразі відбувається «обговорення» регуляторного акту, за яким ставки оренди та користування земельними ділянками планують збільшити у 2-4 рази одразу! Але все це жодним чином не стосується об’єктів зовнішньої реклами: вони і далі сплачуватимуть місту суто символічні суми. Наприклад, за окремо встановлений сіті-лайт – аж 90 гривень на місяць! 
 
Читайте також: Торкнеться кожного: у Броварах планують збільшити ставки оренди землі в 2-4 рази 
 
Як ви вважаєте: чи може настільки привабливий бізнес залишитись поза увагою влади? 
 
Про компанію ТОВ «Про МЕДІА» написано достатньо, але лише у своєї декларації за 2020 рік міський голова Ігор Сапожка нарешті офіційно згадав про Світлану Коваль , яка володіє авто марки «Лексус», що використовує родина чиновника. Раніше саме Світлана Коваль була спів засновницею ТОВ «Про МЕДІА» разом із підписанткою багатьох підприємств Ігоря Трощенка Вірою Авраменко, а також співвласницею ТОВ «Альянсінвестбуд». Таким чином, нарешті поставлена крапка у доведенні зв’язку міського голови до цих двох підприємств: він володів частками у бізнесі через свою тещу. 
 
Наразі «Про МЕДІА»  має лише двох засновників: Віру Авраменко та Світлану Граждан, яка отримала частку Світлани Коваль у підприємстві.  Остання також є спів засновницею ще двох броварських підприємств: ТОВ «Альянсінвестбуд», що володіє офісним центром по вул. Гагаріна, 21 та ТОВ «Агропродконтракт». Причому в ТОВ «Агропромконтракт» - вже напряму разом з Ігорем Трощенком, давнім політичним та бізнес партнером Ігоря Сапожка. Цікаво, що після численних «переформатувань» складу засновників підприємств, в ТОВ «Про МЕДІА» і ТОВ «Агропромконтракт» партнери досягли «супер симетрії»: володіють підприємствами у рівних долях. А в ТОВ «Альянсінвестбуд» 33% також належить чинному депутату БМР Олександру Михайлову

А яким чином Світлана Граждан має відношення до міського голови та влади міста? В принципі, жодного зв’язку, окрім того, що «підприємниця» зареєстрована на Харьковському масиві у м. Києві в будинку у безпосередній близькості до будинку, в якому мешкали батьки Ігоря Сапожка. Можливо, чистий збіг обставин. Але чомусь саме їй дістались всі частки підприємств, що належали тещі чиновника. Але в цілому всі ці «збіги» свідчать про те, кому насправді  належить бізнес зовнішньої реклами у Броварах. 
 
Цікавою є історія ще одного великого оператору ринку рекламних носіїв – ТОВ «Вальтер». Станом на 01.06.2021р  26-ть ОЗР цього підприємства встановлені БЕЗ дозволу, який закінчився ще у березні 2021 року. Більш того, після письмового запиту, з сайту БМР зникло рішення виконкому, яким дозвіл цьому підприємству був продовжений на півроку: з листопаду 2020 року по березень 2021 року. Загалом, за Положенням про розміщення ОЗР, дозвіл надається на 5 років, але в даному випадку, переоформлення дозволу збіглось по часу із місцевими виборами, і оператора вирішили «притримати на гачку» з продовженням дозволу. За офіційною версією, оператор проводить погодження з балансоутримувачами мереж, і тому не отримує дозвіл. Але про які погодження мова, коли ОЗР на цьому місці встановлені вже понад 10 років? І врешті решт, чи дає це право розміщати ОЗР без дозволу? 
 Фахівці рекламного ринку попереджають, що велика кількість рекламних носіїв зменшує ефективність від кожного

Ви особисто вірите в те, що об’єкти «якогось підприємства» можуть стояти без дозволу БЕЗ прямої зацікавленості влади? Тим більше, коли мова про десятки об’єктів. Я – ні. 
 
Ленін помер, але тіло його живе (с)
 
Тепер про встановлення 88 сіті-лайтів. 
 
Історія цього небанального рішення почалась у серпні 2019 року, а саме – 19.08.2019р, коли відбулось засідання Інвест ради міста, яка і схвалила це неоднозначне рішення. Я була присутня на цьому засіданні і чітко пам’ятаю, як керівник доповідав  про те, що спроби розмістити сіті-лайти в інших містах України були безуспішними, тому що політика міст полягає у тому, щоб ПОЗБУТИСЯ рекламних носіїв на центральних вулицях міста. Тому, мовляв, і вирішили звернутися до Броварів. Цікаво, що компанія створена буквально за 2 місяці до того, як звернулась за дозволом на розміщення сіті-лайтів у Броварах. 
 
Інвест рада схвалила рішення про встановлення 88 сіті-лайтів, хоча заява про встановлення надійшла «раптово», прямо перед засіданням, і ніхто з пропозицією толком не встиг ознайомитися. Але на відміну всіх усіх інших рішень Інвест ради, рішення НЕ БУЛО винесено на розгляд найближчого виконкому у 2019 році. За версією, що лунала при розгляді питання на виконкомі 08.06.2021р., майже 2 роки знадобилось підприємству, щоб «погодити розташування сіті-лайтів з балансоутримувачами мереж». Насправді, ще під час засідання Інвест ради керівник підприємства, що мав намір розміщувати сіті-лайти, прямими текстом повідомив, що з власниками мереж він домовився «ще ДО рішення Інвест ради та рішення виконкому». 
 
Насправді, рішення не було винесено на виконком у 2019 році, тому що отримало розголос та резонанс, і члени виконкому зрозуміли, що «88 ОЗР одразу – це перегин». Але після виборів, як комусь здалося, «можна все». 
 
Читайте також: Зовнішня реклама: інші міста відмовляються, Бровари – максимально «обростають»  
 
Таким чином, Інвест рада давно вже «померла» але її «геніальні рішення на «користь» міста» досі втілюються в життя. Головував на тому засіданні Інвест ради тоді ще заступник міського голови Олександр Резнік
 
Круговерть бабла в природі: як ОЗР допомагають потрапити у політику, а потрапивши до політики – збільшити кількість ОЗР
 
Чи вірите ви особисто у те, що якась фірма «просто з вулиці» змогла отримати ОДНОСТАЙНУ ПІДТРИМКУ ВСІХ членів виконкому на розміщення 88 обєктів ОЗР? Звісно, це неможливо. Отже, хто вони, ці «щасливчики»?
 
ТОВ «Рекламна компанія «МЕДІАСІТІ» наразі має 5-х власників, які володіють компанією у рівних частках – по 20%. Всі з них, окрім керівника та співвласника Олексія Демиденка, є мешканцями м. Києва. Компанія кілька разів змінювала власників та їх частки протягом 2-х років свого існування, але серед власників залишались щонайменше, ці 3 фізичні особи: Олексій Демиденко, Дарина Мазур та Діна Письменова. Щонайменше двоє з цих трьох доволі відомі у Броварах особистості. 
 
Олексій Демиденко отримав «широку відомість» після того, як намагався «приватизувати зупинку ЗОШ № 5». Позаяк, процес тривав кілька років та супроводжувався «особливим цинізмом» проведення, Олексій став предметом пильної уваги ЗМІ. Зокрема, ще у 2020 році сайт Трибуна-Бровари вказала на його зв'язок з місцевим осередком ВО «Батьківщина». Олексій Демиденко був членом бюро первинної організації цієї партії та заступником голови міської організації ВО «Батьківщина».  

Олексій Демиденко на засіданні депутатської комісії
 
У 2020 році відбулась «феєрична» навіть для Броварів спроба приватизації зупинки «ЗОШ № 5», яку ФОП Демиденко О.О. перед цим кілька років орендував як комунальну власність. Нахабство полягало у тому, що питання приватизації було винесено на розгляд міської ради за день до сесії, БЕЗ проходження жодної з депутатських комісій. Тобто, депутати фактично не знали, що стоїть за цим рішенням і тому підтримали дозвіл на приватизацію. Але все ж таки питання виникли, і сама комісія з приватизації об’єкту так і не була створена. 

Проте, питання було розглянуто повторно, і вже під час комісії депутати з «глибоким подивом» дізнались про плани підприємця збудувати на місці зупинки по вул. Київській «ресторан з терасою» площею у понад 178 м.кв. Підприємець з «малого бізнесу» чесно зізнався, що вартість проєкту – щонайменше 4 млн грн, і він має можливість його реалізувати. 
 
Читайте також: Ресторан площею під 200 квадратів з терасою замість зупинки? Легко!
 
Звісно, такий «поворот подій» обурив депутатів, і вони надали протокольне доручення підготувати проєкт рішення про скасування дозволу на приватизацію зупинки. Проєкт рішення дійсно був підготовлений, але – з «особливим цинізмом»: в п.1. було прописано скасування дозволу на приватизацію зупинки, в п. 2 – мова йшла про надання дозволу на приватизацію. Таким чином, як би депутати не голосували: «за» чи «проти», але дозвіл на приватизацію БУВ ГАРАНТОВАНИМ для підприємця. 
 
Читайте також: Відстояли? Депутати призупинили процес приватизації зупинки «ЗОШ № 5»  
 
Ви особисто вірите у «неупередженість влади» в підготовці такого проєкту рішення?! Я – ні. 
 
Ви особисто вірите, що «малий бізнес» може зробити інвестицію у 4 млн грн?  Вважаю, що це надто затратно навіть для середнього бізнесу, що ще раз доводить, що за цим «малим бізнесом» стоїть зовсім не малий бізнес)). Таким чином, є підстави вважати, що зв’язки з політичною партією не обмежились 2015 роком. І коли цей підприємець після феєричної історії із зупинкою знову «раптово» отримує дозвіл на встановлення 88-ми ОЗР в центрі міста, чи не наводить це на роздуми про зв'язок із владою? Чи знову «просто пощастило»?)
 
Трохи менш відома інша засновниця – Дина Письменова, яка є багаторічною соратницею іншої політичної сили, що пережила кілька «ребрендингів». Мова йде про колишню ГО «Рідне місто Бровари», яке «розкололось» на два партійних списки: «Рідне місто» та «Рідний дім». Діна Письменова супроводжувала компанію Вікторії Коваленко, починаючи з 2018 року, коли депутатку стали розкручувати в якості «політичної зірки» міста. Роль Діни була не публічною, але щонайменше, на двох публічних подіях вона спілкувалась з містянами та журналістами: мова йде про показ патріотичного фільму в парку «Перемога» влітку 2018 року та «привітання містян» на День міста у 2019 році. Саме тоді Вікторія Коваленко разом з Диною Письменовою провели кількагодинний етер, під час якого вітали мешканців міста із святом та ставили їм різні запитання. 
 
Здавалось би, у «публічній площині» між місцевими осередками ВО «Батьківщина» та «Рідний дім» нічого спільного (окрім належності до «більшості міського голови»). Насправді, у щонайменше одному прибутковому бізнесі вони таки мають «не чужих до себе засновників» і знову на умовах «супер симетрії»!
 
ОЗР – не лише прибутковий бізнес, але й політика
 
На цю тему можна говорити безкінечно, хоча й сказано вже достатньо. Зовнішня реклама – ідеальна для розкрутки «нових політичних брендів», а, враховуючи швидкість «перевзування у повітрі» місцевих політиків, тема є «вічно актуальною». І перевіреною всіма виборами, починаючи з 2010 року. У 2020 році обличчя опозиційних політиків можна було побачити аж на 3-х бордах в місті, що належали ФОПам, а не мережам вищеназваних підприємств. Всі інші кілька десятків повідомляли нам переважно про те, що «Бровари єднають». 

Цікаво, що всі члени виконкому виявили одностайність при голосуванні за розміщення безпрецедентної кількості нових ОЗР. А член виконкому Олексій Дорошенко (балотувався від партії «Рідний дім») навіть уточнив, що Київ відмовляється від бордів, але схвалює встановлення сіті-лайтів. Справедливості раді відмітимо, що існуючи наразі в місті сіті-лайти не рекламували політиків під час останніх виборів. Але малоймовірно, що не рекламуватимуть їх надалі. Тому у нас всіх буде шанс перевірити членів виконкому на «безкорисливість» їх голосування за встановлення сіті-лайтів у подальшому. 
 
А тепер суто на конкретних прикладах доведемо, що потреба у встановленні ОЗР є не бізнесова, а суто політична. Всі фото зроблені сьогодні на вулицях міста і переконливо свідчать про те, що в місті ДЕСЯТКИ рекламних носіїв стоять порожні. Із слідами колись розміщеної політичної реклами. Тобто в період між політичними компаніями ці рекламні носії просто не потрібні – ні власникам, ні клієнтам. 
 
Наприклад, на борді на цьому вигідному місці останній раз рекламувалась …партія «Рідний дім». Збіг? – Не думаю!

Після виборів пройшло півроку, але ніхто, крім «Рідного дому» так і не скористався можливістю рекламуватися на цьому борді. 

Порожній борд біля центрального парку.

На цьому борді реклами не було з Великодня.

Ще один порожній борд.

І тут немає бажаючих замовляти рекламні послуги. 

Ще один порожній борд по вул. Короленка.

Ну а цей рекламно носій стоїть порожній з часів його встановлення. Інвест рада, «дякую, дуже дякую» за ваше мудре рішення.

Безліч бордів не знімають стару неактуальну рекламу лише тому, що економічно недоцільно витрачати на це час та кошти. Як ви вважаєте, при такій кількості ПОРОЖНІХ рекла носіїв місту потрібні НОВІ кількадесят об’єктів?  
 
А що громада? 
 
Ще у 2018 році була створена петиція з вимогою прибрати рекламні носії з вулиці Київської та висадити дерева. Петиція була розглянута виконкомом, але це, звісно, ні до чого не призвело: в цьому бізнесі влада має «особистий інтерес». Тому поки що жадібність чиновників та депутатів перемагає здоровий глузд, але саме це містяни підтримали під час останніх місцевих виборів. 
 
 
 
 
 
 
 
Сподобалася стаття? Поділіться з друзями!



Друзі, сподобалася стаття? Допоможіть нам стати краще.

Допомогти Бромедia

Додати коментар
Ваше ім'я:
Ваш E-Mail:
Код:
оновити, якщо не видно коду
Введіть код:
Вci новини
Ми у Facebook


Курс валют



Допоможіть нам
Ми повністю незалежне видання.
У нас немає інвесторів і спонсорів. Тому нам дуже потрібна Ваша фінансова підтримка.
Нам допоможе кожна гривня.

Допоможіть нам стати краще.

Допомогти