Допомогти сайту
Актуально
Місце для Вашої реклами
Погода у Броварах
Погода
Авторізація
Календар публікацій
«    Червень 2021    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 
Наша група у ФБ
18 чер 16:41Актуально


Асфальт на вашій вулиці: чи реально дочекатися?


До цього часу ніхто у місті не міг відповісти на запитання мешканців: коли дійде черга і до нашої вулиці? Але нарешті депутати виявили «стурбованість питанням» та розподілили вулиці міста у черзі на капремонт. Які вулиці вже перебувають в черзі та коли дійде черга вашої вулиці, читайте у матеріалі. 
 
Кому робитимуть ремонт у першу чергу? 
 
Візити «стурбованої громади» з окремих вулиць на сесії міської ради стали практично нормою. Мешканці вулиці малюють плакати, беруть із собою пачку відписок за останні роки, а також фото вулиці після дощів та знову і знову переконують депутатів у необхідності капремонту. Активісти з деяких вулиць стали практично постійними учасниками сесій, а також активно залучають до вирішення своїх проблем депутатів місцевого і обласного рівня, центральні телеканали. 
Чи допомогло це їм вирішити проблему? 
В більшості випадків – ні, проте депутати в у останні місяці каденції згадали про «соціальну справедливість» та спробували розбити вулиці на «першочергові», другорядні та такі, що можуть ще почекати з ремонтом. 
При цьому депутати дійшли згоди, що першочерговими на капремонт мають бути «магістральні вулиці», якими користується найбільша кількість містян
 
Також, право на першочерговість мають:
  • Дуже аварійний шляхопровід над залізницею 
  • Перехрестя, які потребують осучаснення організації дорожнього руху або транспортні розв’язки, наприклад, перехрестя вулиць Грушевського – Я.Мудрого або перехрестя вулиць О. Онікієнка – С. Москаленка
  • Вулиці, які дозволяють «розвантажити» складні перехрестя або вулицю Київську 
 
З яких вулиць складається черга на капремонт? 
 
В першу чергу з тих вулиць, на які вже виготовлені проєкти на капітальний ремонт: всього таких у Броварах 31 вулиця. Яким чином ці вулиці потрапили до переліку та отримали проєкти? З наради за участю депутатів та чиновників стало зрозуміло, що протягом 2017-2018 років проєктування капремонтів робили за зверненнями депутатів або самих мешканців на прийомі у міського голови. Ніхто не задавався питанням: що робитимемо далі з такою кількістю проєктів, на які не вистачить грошей у найближчі 20 років? В підсумку, десятки проєктів капремонтів вулиць наразі «припадають пилом», хоча за них сплачені мільйони гривень бюджетних коштів. Проте, ситуація така, що тепер маємо дати раду з початку вже виготовленим проєктам, а далі планувати інші вулиці. 
Отже, порадившись, депутати визначились з першочерговістю у капремонті вулиць на найближчі 3 роки. 

В першу чергу, тобто у 2021 році робитимуть:
 
  • вул. Батуринська
  • вул. Биківнянська
  • вул. Вокзальна ( з водовідведенням, освітленням, тротуарами)
  • Перехрестя вулиць Грушевського – Я. Мудрого
  • Шляхопровід над залізницею по вул. О.Онікієнка
  • вул. Фельдмана (разом із зливовою каналізацією)
  • вул. Ярмаркова (на ділянці від вул. Пушкіна до ЗОШ № 3)
 вул. Фельдмана. У 30-и градусну спеку обійти калюжу з обох боків виявилось неможливим. Важко уявити, що там робиться під час дощів

У другу чергу, тобто у 2022 роціробитимуть:
  • вул. Залізнична 
  • вул. Княжицька
  • вул. Металургів (від бульв. Незалежності до вул. Київська)
  • провул. М. Барбона
У третю чергу робитимуть:
  • вул. Армії УНР
  • вул. Академіка Богомольця
  • вул. Глинки 
  • вул. Дорошенко
  • провул. Дарвіна
  • вул. Кооперативна
  • вул. Лісова
  • вул. Максимовича (від Б. Хмельницькаого до вул. П. Калнишевського)
  • вул. Мічуріна
  • вул. Пилипа Орлика
  • вул. М. Ружного 
  • вул. Русановича
  • провул. Філатова
  • вул. Чайковського
  • провулок Щасливий
Провулок Щасливий навіть має залишки асфальту

Практично усі вулиці з «третьої черги» ніколи не мали асфальту, а відносне «тверде покриття» забезпечувалось самими мешканцями за власний рахунок.
Провулок Дарвіна у Старому центрі міста. За проєктом вартість капремонту - 400 тис. грн
 
Скільки коштує ремонт вулиць і як вийти з положенням, якщо грошей не вистачає?
 
Наразі «капремонт вулиці» - це набагато більший комплекс робіт, аніж просто асфальтування проїжджої частини. В обов’язковому порядку проєкти містять роботи з відводу води, заміні світлофорів, ремонту мереж зовнішнього освітлення, влаштування тротуарів, дорожніх знаків, розмітки. Тому не дивно, що капремонт вулиці Симоненка коштує 71 млн грн, вул. Фельдмана у первинному варіанті - 32,0 млн грн, ремонт вул. Вокзальної – 32,0 млн грн, шляхопроводу над залізницею – 63,0 млн грн. І навіть одне перехрестя Грушевського-Мудрого – близько 18 млн грн (ціни до коригування). Деякі вулиці, поки «стоять у черзі» на капремонт встигли не один раз пройти «коригування», тобто, зміну вартості робіт. Наприклад, вартість капремонту вулиці Княжицької збільшилось з 4,49 млн грн. до 7,39 млн, а якщо вулицю не зроблять цього року, то проєкт знову потребуватиме коригування. 
"Легендарна" вулиця Княжицька: мешканці змайстрували доріжку в обхід калюжі з мішків з песком 
 
Де брати кошти на ремонт? 
 
Тут є кілька варіантів, окрім коштів з міського бюджету.
  1. Найбільш «традиційним джерелом» додаткових коштів був для міста бюджет Київської області. За інформацією міського голови, цього року на ремонт доріг з бюджету області розподілятимуть 300 млн грн, тому шанси на отримання коштів реальні. Цього року місто подало «великий список» вулиць, зокрема, і вулиці Княжицьку та Металургів, тож чекаємо на відповідь. 
  2. Наразі прийшло розуміння, що такі великі проєкти, як ремонт шляхопроводу або вул. Фельдмана неможливо виконати без залучення кредитних коштів. Тому, міська рада налаштована залучати кредитні кошти, і навіть на декілька проектів одночасно. 
  3. Певним «виходом з ситуації» стане можливість ремонту вулиць «чергами». Наприклад, проведення капремонту одної смуги руху в перший рік, а проведення інших робіт - у наступні роки. Або розпочати з улаштування тротуару, або відведення дощових вод. В цьому випадку принциповим є послідовність, тому що приклад з «поетапністю» по вул. Фельдмана призвів до протистояння мешканців та влади. 
  4. Депутати бурхливо обговорювали можливість спів фінансування капремонту вулиць громадою цих вулиць. Проте законного механізму поки що немає. Підрядник несе відповідальність за якість усіх етапів будівництва, а міська рада має прийняти роботи та увести вулицю до експлуатації. Тому «часткове виконання робіт» за рахунок коштів мешканців поки що поза межами закону. Хоча знайти прийнятний механізм бажання є: депутати не приховують, що в місті багато вулиць, яких така пропозиція могла би зацікавить. 
 
Читайте також: Підтоплення вулиць Фельдмана та Абрикосової: обіцянки чиновників та рішучість громади
 
Плани на 2020 рік
 
Фактично вже середина року, і з планами на цей рік чиновники визначилися. З другої спроби 10 червня відбувся тендер на капремонт вулиці В. Симоненка (від «Новусу» по вул. Київської до вул. О. Кобилянської) на фантастичну цифру у 70,0 млн грн. Першочерговість цієї вулиці чиновники пояснили просто: будівництво вулиці розвантажить вул. Київську, у тому числі, перехрестя на Порошинці. 
Яким чином будівництво вулиці поєднається з бурхливим будівництвом житлових масивів уздовж цієї вулиці, поки що невідомо, але кожні 5 хвилин по вул. Симоненка рушиться щонайменше одна одиниця важкого транспорту. 
Важка техніка рухається по вулиці з інтервалом у 3-5 хвилин

Також чиновники сподіваються на капремонт вулиці Княжицької: вже занадто довго вирішується питання. Усім іншим цього року пощастить лише за умови фінансування з обласного бюджету. 
 
 
Ангеліна Козлова 
 
 
Сподобалася стаття? Поділіться з друзями!



Друзі, сподобалася стаття? Допоможіть нам стати краще.

Допомогти Бромедia

Додати коментар
Ваше ім'я:
Ваш E-Mail:
Код:
оновити, якщо не видно коду
Введіть код:
Вci новини
Ми у Facebook


Курс валют



Допоможіть нам
Ми повністю незалежне видання.
У нас немає інвесторів і спонсорів. Тому нам дуже потрібна Ваша фінансова підтримка.
Нам допоможе кожна гривня.

Допоможіть нам стати краще.

Допомогти