Допомогти сайту
Погода у Броварах
Погода
Авторізація
Календар публікацій
«    Жовтень 2020    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Наша група у ФБ


Я паркуюсь як «алень»: що у Броварах не так з велопарковками (з власного досвіду)



 Ангелiна Козлова
 Редакторка интернет-видання "Бромедia"



Блог про велоінфраструкутру, а точніше – про її відсутність у Броварах.
 
Як це питання вирішувалось на офіційному рівні
 
Таких спроб було принаймні дві: перша програма з розвитку велоінфраструкутри приймалась ще у 2015 році, проте по неї не було виконано жодного заходу. Та й сама «програма» приймалась поспіхом з однією метою: влада хотіла у будь-який спосіб «перехопити ініціативу у активістів». 
Друга програма була затверджена наприкінці 2018 року, а через рік до неї внесли правки, що передбачали фінансування на 2020 рік на рівні 1,7 млн грн
Обидва рази над програмами затято працювали активісти вело руху які вносили численні пропозиції та поправки, що переважно були проігноровані.
  Фото з сайту МПЗ, 2015 рік. Автор фото - Микола Кожемяко 

Причому, у питанні розбудови велоінфраструкутри влаштування велопарковок як пріоритету, офіційно ставилось ще у …серпні 2014 року: активісти просили про встановлення парковок за адресами: вул. Гагаріна, 15, і 18, Незалежності, 2 та Героїв Небесної Сотні, 1.  
Натисніть для збільшення

Втім, при обговоренні програми розвитку велоінфраструкутри у 2018-2019 роках 90% часу було присвячено одному питанню – чи потрібні школярам міста світловідбивні наліпки на одяг, самі ж питання велоінфраструкутри депутатів хвилювали мало. 
Проте у 2018 році у ДБН були внесені зміни, що стосувались планування та проєктування вело інфраструктури: будівництво нових вулиць повинно містити велоінфраструктуру. Також з’явились вимоги до конструкції та експлуатації велоінфраструкутри та велопарковок
У Броварах це вилилося навіть у будівництво … цілої вело доріжки: протягом 2019-2020 років під час капремонту тротуару уздовж вул. Я.Мудрого, з’явилась «велодоріжка». Проте об’єкт досі не має жодної розмітки або дорожніх знаків. 

Яка з двох смуг - велодоріжкка: рожева чи сіра? Жодна розмітка про це не вказує

Якщо підбити підсумки каденції, то у плані розвитку велоінфраструкутри у місті не було зроблено приблизно нічого. В  інших містах сучасні велопарковки стають «візуальним кодом міста» а у центрі міст запроваджується прокат велосипедів.

Велопрокат у парку Шевченка, Київ

У Броварах досі немає жодної (!) комунальної парковки, навіть, найпримітивнішої. Навіть біля комунальних закладів з великою відвідуваністю. І навіть біля адмінбудівель міської ради парковки встановлені меценатами. 
 
Чиїми велопарковками користуються містяни?
 
Практично, усі велопарковки в місті встановлені за рахунок бізнесу і, зазвичай, біля власних магазинів, офісів або аптек.  
Мережа «АТБ» має фірмову паркову – однакову біля усіх магазинів.

Парковка біля банку «ОТП» навіть прикрашає установу. 

Велопарковка біля офісу ТОВ «Бротеп» - найстаріша та все ще найгарніша у місті – їй щонайменше 20 років, і підприємство самостійно підтримує паркову у придатному стані

Парковка біля магазину «Веломісто» - стильно, зручно і дотепною

Велопарковка біля «Новусу»: не дуже затребувана, проте зручна. Там же є і стойка для прив’язування домашніх улюбленців

Є магазини та заклади, де без велопарковки не обійтись. Наприклад, велопарковка біля «Епіцентру» дуже затребувана.

Майже не буває порожньою велопарковка біля «Мега-Маркету»

Велопарковка біля ресторану «МакДональдз» теж вщент заповнена. 

Велопарковку біля магазину «Бутік» можна вважати "найбільш невдалою» у місті: щоб припаркуватись там, потрібно витратити час і нерви. Конструкція невдала та незручна.
Чим далі від багатоповерхівок та ближче до приватного сектору, тим зрозумілішим є те, що без велопарковки не обійтись. Наприклад, ось ця велопарковка біля маленької аптеки теж не є порожньою. 

Велопарковкою користуються не лише власники велосипедів – усі «особливості вело паркування» біля магазину «Вест-лайн». 

Магазин «Мясник» на Розвилці відкрився нещодавно на місці «Укрсиббанку», але вже встановив велопарковку: бізнес відчуває потреби своїх клієнтів! 

Велопарковки є навіть на Торгмаші! Наприклад, велопарковка біля ТЦ "Форум".

Є приватні парковки, які можна вважати окрасою і закладу, і міста. Наприклад, ось ця велопарковка біля готелю «Гранд-Спорт».

У чому проблеми з вело паркуванням? 
 
Ну, по-перше, відсутні парковки біля офіційних закладів та установ. Щонайменше, дивує відсутність парковки біля поштових відділень (на Розвилці народ «по-простому» з велосипедами заходить прямо у відділення, що не є ок).
Також дивує відсутність велопарковок біля амбулаторій: важко уявити, скільки їх відвідує народу, проте, жодних можливостей для паркування немає, навіть біля закладів, відремонтованих щойно.

Біля МКЦ «Прометей» я паркуюсь приблизно так. І це триває десь…років 20. Вже навіть перила пофарбували, але до парковки справи не дійшли. 

Дуже засмучує відсутність хоч якийсь можливості припаркуватися біля офісу УБЖКГІТ – там є величезна парковка для авто, проте велосипед доводиться тягти прямо у приміщення офісу. Хоч це дивно і некультурно. 
Деяким установам парковки подарували меценати. Наприклад, біля двох адмінбудівель по вул. Гагаріна велопарковки встановила політична партія. Ймовірно, партійці самі не дуже  часто користуються велосипедом, бо паркова незручна. Але точно краще, ніж нічого. 

Ще одну велопарковку – зручну та гарну Школі мистецтв минулого року подарував спонсор – Олег Іваненко.

Але найбільша проблема – відсутність велопарковок «під охороною» хоча би камер. Через це багато хто залишає велосипед не на парковці, а …під камерами магазинів, офісів. Саме про крадіжки велосипедів біля "АТБ" на Розвилці неодноразово скаржились мешканці у соц.мережах.

Власне, саме через безкінечні крадіжки велосипедів більшість містян відмовляються від використання велосипедів на користь авто. У Броварах опасно залишати велосипед біля магазину навіть на кілька хвилин. А більшість велосипедів, що залишають на парковка, зазвичай, не нові та не вартісні.

Тому велопарковки «під наглядом камер" десь у центрі міста або у центральному парку дуже потрібні! До речі, у парку взагалі немає можливості припаркуватися! 
Але не менш важлива і «культура паркування» серед велосипедистів: дуже часто наявність парковки нічого не змінює у звичках «паркуватися» до дерев.

Або стовпів.

Замість висновків 
 
Зрозуміло, що проблема велоінфраструкутри є для чинної влади чимось далеким та нецікавим. Тому усі надії покладаю вже на наступну каденцію, на нових депутатів та чиновників. Прикро, що більшість з них багато років відпочиває у Європі і добре розуміється на тому, як воно має бути. Але чомусь до змін у рідному місті «руки не доходять».
Сподобалася стаття? Поділіться з друзями!



Друзі, сподобалася стаття? Допоможіть нам стати краще.

Допомогти Бромедia

Додати коментар
Ваше ім'я:
Ваш E-Mail:
Код:
оновити, якщо не видно коду
Введіть код:
Вci новини
Ми у Facebook


Курс валют



Допоможіть нам
Ми повністю незалежне видання.
У нас немає інвесторів і спонсорів. Тому нам дуже потрібна Ваша фінансова підтримка.
Нам допоможе кожна гривня.

Допоможіть нам стати краще.