Допомогти сайту
Погода у Броварах
Погода
Авторізація
Календар публікацій
«    Липень 2022    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Наша група у ФБ
10 чер 13:55Актуально


Калита потопає у смітті: де шукати вихід


В чому причина сміттєвого колапсу в селищі Калита – спробували розібратися.

На нашу адресу надходять повідомлення, що в селищі Калита перестали вивозити побутове сміття. Скарги стандартні: баки переповнені, сміття розкидане біля баків, сморід, комахи, тварини розтягують сміття.

В чому причина та як знайти вихід: думка в.о. голови Калитянської селищної ради

Щоб з’ясувати, що ж відбувається в селищі та чому перестали вивозити побутові відходи від багатоквартирних будинків, ми зв’язалися з в.о. голови Калитянської ОТГ Сергієм Рудницьким.
Ось, що нам розповів Сергій Рудницький.

Проблема дійсно є, і вона на даний час вирішується в межах моїх повноважень.
Послуги населенню з вивозу відходів у селищі Калита надає КП «Надія», яке акумулює оплату населення за вивіз відходів та перераховує її перевізнику ТОВ «Еверест ЕКО1». Ми вивчили акт звірки взаєморозрахунків і дізнались, що станом на учора борг КП «Надія» перед перевізником складає 346,6 тис.грн. Остання проплата на суму 30,0 тис.грн здійснювалась в лютому 2022 року і після того оплат не було. Хоча мешканці Калити сплачуть за вивезення відходів КП «Надія».

Так, є й боржники, і з цим будемо розбиратися, працювати з такими людьми. Але ж приблизно 80 % мешканців сплачують за послугу. На жаль, директор КП «Надія» Олег Пантась, чомусь вирішив, що вправі «потопити» Калиту в смітті. Хоча іншому перевізнику відходів, що обслуговує с. Семиполки, сплачує вчасно. Ми вже третій тиждень, вимагаємо від керівника КП хоча би часткової оплати перевізнику, але отримуємо відмову з наступних причин. 

Керівник КП «Надія» зазначає, що доходи комунального підприємства з початку війни різко скоротилися, підприємство збиткове. Втім зобов’язання по зарплаті, податкам та іншим розрахункам ніхто не скасовував. Тому підприємство звернулось до свого засновника – селищної ради з проханням про отримання коштів. Але отримання коштів у спосіб, який ми вважаємо незаконним, - наголошує в.о. керівника селищної ради. Селищна рада має повноваження компенсувати різницю в тарифах, але для цього потрібно пройти низку процедур і поки що такого звернення ми не отримали. 

Так само підприємство має проблеми із розрахунками за електроенергію в сумі понад 185,0 тис.грн, наразі борг реструктуризований на 3 місяці. Селищна рада допомагала погасити цей борг і готова допомагати і надалі, але лише на підставі повного комплекту документів, за процедурою. 
Ми усвідомлюємо, що КП опинилось в складних обставинах через військові дії, але це не дає підстав керівнику КП «Надія» шантажувати селищну раду та створювати епідеміологічну небезпеку населенню Калити. 

Ми готові до діалогу і пошуку рішення для виходу з ситуації, але виключно у правовому полі. Так, як було раніше вже не буде: або ми працюємо в межах чинного законодавства, або будемо змушені попрощатися з керівником КП «Надія». Якщо є бажаючі очолити дане комунальне підприємство – приходьте, будемо спілкуватися, - закінчив свій коментар керівник селищної ради. 

В чому причина та як знайти вихід:думка директора КП «Надія» 

Також ми поспілкувалися з директором КП «Надія» Олегом Пантасем.
Версія «іншої сторони» полягає в наступному. 

Населені пункти Семиполки та Калита обслуговують два різні перевізники, вони визнані виконавцями послуг (селищна рада цю інформацію не підтвердила). Відповідно, вони мають укладати з населенням ПРЯМІ договори, створювати абонентську службу та напряму отримувати кошти від населення. Селищна рада має затверджувати норми накопичення відходів та тарифи на вивезення відходів. 

Проблема полягає у тому, що перевізники відмовляються мати справу з населенням: це великий клопіт та витрати, а також збитки через несвоєчасні розрахунки. Тому КП «Надія» фактично примусили до втручання у відносини між перевізниками та споживачами послуг з вивозу відходів. Функція КП «Надія» - «гарантувати» проплати перевізнику незалежно від того, чи отримало підприємство 100% оплат від населення. Фактично, ми не надаємо послуг з вивезення відходів, але «дотуємо» цю послугу оборотними коштами підприємства і женемо себе у борги. 

Щоб вийти із складної ситуації, потрібно почати все спочатку та йти в рамках законних процедур. Селищна рада має оголосити та провести конкурс, обрати перевізника. Перевізник має укласти прямі договори з населенням і самостійно турбуватися про оплату від населення. А КП «Надія» має бути взагалі відокремлено від цих процесів, натомість зосередитися на послугах, які надає безпосередньо підприємство. Також сподіваємось на конструктивний діалог і поступове приведення процесів до законних підстав. 

Яка наразі ситуація з вивозом відходів? 

На почтаку тижня була проведена розширена оперативна нарада за участю депутатів, мешканців селища, керівника комунального підприємства. Сьогодні 10 червня, відходи були вивезені. Втім до сталого надання послуги ще далеко: перевізник відмовляється і далі працювати «в борг». 
Також не зрозуміло, чи погодиться перевізник працювати з населенням напряму – щонайменше, для цього потрібно створювати абонслужбу, друкувати та розповсюджувати квитанції, тощо. В будь-якому випадку,чинний перевізник має працювати до того часу, поки не буде обраний новий (або не буде переукладений договір з чинним). А для цього йому потрібна оплата. «Розблокувати» оплату – термінове завдання селищної ради та комунального підприємства, і чиновники це усвідомлюють.

А що про це думають сами мешканці селища Калита? 
Сподобалася стаття? Поділіться з друзями!



Друзі, сподобалася стаття? Допоможіть нам стати краще.

Допомогти Бромедia

Додати коментар
Ваше ім'я:
Ваш E-Mail:
Код:
оновити, якщо не видно коду
Введіть код:
Вci новини
Ми у Facebook


Курс валют



Допоможіть нам
Ми повністю незалежне видання.
У нас немає інвесторів і спонсорів. Тому нам дуже потрібна Ваша фінансова підтримка.
Нам допоможе кожна гривня.

Допоможіть нам стати краще.

Допомогти