Допомогти сайту
Актуально
Досвідчений РІЄЛТОР
м.Бровари та район
тел. (067) 192 52 18
Погода у Броварах
Погода
Авторізація
Календар публікацій
«    Березень 2021    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031 
Наша група у ФБ
20 гру 19:33Актуально


КП «Броваритепловодоенергія»: чому «світла в кінці тунелю» не буде


Зовсім нещодавно комунальне підприємство отримало нового керівника, а також безпрецедентну суму фінансової допомоги з бюджету міста. Що розповів новий керівник  під час позачергової сесії, та чому жодних надій на покращання немає, – читайте у матеріалі. 
 
Чому у тепло постачальника-монополіста не закінчуються фінансові проблеми
 
Протягом 2020 року відбулось принаймні кілька позачергових сесій, які збирались з однією метою: «врятувати» підприємство-теплопостачальника. І якщо на початку року хоч якийсь діалог між керівництвом підприємства та депутатами відбувався у формі запитань-відповідей, то останнім часом депутатам просто пропонували «підтримати проєкт рішення про виділення грошей». Наприклад, без жодної доповіді і практично без запитань нещодавно депутати підтримали виділення 11,1 млн грн на поповнення статутного фонду підприємства (8,0 млн грн  яких зняли з будівництва школи). 
Цього разу на позачерговій сесії доповідав новопризначений керівник – Григорій Голубовський, який розповів нові деталі у роботі підприємства. Втім новини були невтішні. В першу чергу він розповів, що фінансова підтримка потрібна негайно, позаяк через борги за транспортування газу у сумі 10 млн грн, з яких 5 млн грн потрібно сплатити негайно, міські котельні будуть відключені від газопостачання. Цікаво, що борг виник в період опалювального сезону 2018-2019 років. Чому не сплатили вчасно? - Через великі борги підприємства за все: за електропостачання, реагенти, матеріали і послуги – всього на суму в понад 70 млн грн. Також наразі проти підприємства відкриті два кримінальних провадження: за борг за електроенергію в сумі 9,6 млн грн, за борг за транспортування газу на суму в 1,9 млн грн


Далі керівник перейшов до причини виникнення боргів. З 2016 року тариф затверджує НКРЕКП, але є цікавий нюанс. Розрахунок тарифу в мовах ВІДСУТНОСТІ ЛІЧИЛЬНИКІВ теплопостачання здійснювався за ПОТУЖНІСТЮ котелень. Тобто, до «доходів» підприємства зараховувались суми за тепло, яке не вироблялось і за яке ніхто не сплачував. Наприклад, у 2016 році за розрахунком підприємство мало виробити 323 649 ГКал. Фактично ж за опалювальний сезон 2016 року вироблено 222 тис ГКал, у 2017 році - 196 тис ГКал, у 2018 році – 218 тис ГКал. І лише коли всі будинки у Броварах були обладнані лічильниками, тобто у 2019 році, виробництво теплопостачання впало до 195 тис ГКал. На запитання: а чому лічильники не можна було встановити раніше? Відповідь була наступною: м. Бровари – ледь не перше місто в Україні, де 100% будинків обладнані лічильниками. В підсумку, невідповідність розрахунків призвела до невідповідності тарифів, а збиток за 2019 рік склав 43 млн грн


Знову у депутатів виникло питання про передачу платоспроможних клієнтів - як то бюджетні установи - на обслуговування до ТОВ «ФТранс». Відповідь була традиційною: доля ТОВ «ФТранс» у виробленні тепла – лише 1,8% (раніше лунала інформація про 0,2%). І на той момент перехід на альтернативне теплопостачання було державною політикою. 
Врешті решт, депутат Леонід Черепейнік поставив «головне питання»: коли підприємство стане рентабельним? 


Відповідь на цей раз була гранично чесною: до тих пір, поки НКРЕКП як орган центральної влади затверджуватиме тариф на тепло, зробити нічого не можна. Тому що тариф завжди «відстає від реальних витрат». Хоча би тому, що складові тарифу постійно дорожчають, а на перегляд тарифу потрібно від 2-3 до 4-5 місяців. Наприклад, нещодавно НКРЕКП винесла постанову про встановлення тарифу на послугу з розподілу природного газу: тариф на розподіл за 1000 кубів газу коштував 942 грн, то з 01.01.2021р. коштуватиме 1940 грн. А це вже не відповідає витратам, закладеним у тариф – витрати у річному вимірі збільшуються на 25 млн грн.


Григорій Голубовський ще раз озвучив тариф на тепло у Броварах з 01.01.2021 року: 1823,59 грн за 1 ГКал. Цей тариф вже затверджений НКРЕКП з 01.12.2020р., але тариф не вступає в дію через дотримання процедури «публічного договору» зі споживачами. 
Знову зайшла мова про відключення «неприбуткових котелень», які обслуговують по кілька десятків абонентів, про які колись доповідав ще Василь Андреєв. Та про міську програму про забезпечення помешкань індивідуальними газовими котлами. 
Але в цілому вся тональність розмови зводилась до того, що підприємство-теплопостачальник – «заручник обставин», в яких зробити нічого не можна та навіть й не потрібно. І саме тому, рішенням виконкому на наступний рік вже затверджена програма допомоги підприємству для початку на суму у 30 млн грн.. До майже 36 млн у цьому році.  
 
Комунальні підприємства – «чорна дірка» міського бюджету
 
Мало хто в курсі, що в місті діють вже кілька програм по «фінансовій підтримці» комунальних підприємств. Фактично, кожне підприємство має окрему програму на свою підтримку. Зокрема, нашвидкуруч пригадаємо такі. 
  1. Програма фінансової підтримки КП «Броваритепловодоенергія»
  2. Програма фінансової підтримки КНП «Броварська стоматологічна поліклініка»
  3. Програма фінансової підтримки КП «Оздоровчо-реабілітаційний центр»
  4. Програма фінансової підтримки КП «МФК «Бровари»
  5. Програма фінансової підтримки Броварської редакції радіомовлення
  6. Програма фінансової підтримки комунальних підприємств міста
Це не рахуючи численних «поповнень статутних фондів» грошима, які часто йдуть прямо на виплату боргів або зарплат. Та не рахуючи витрат на КП «Бровари-Благоутсрій» у розмірі близько 80 млн грн на рік – підприємства, яке надає послуги переважно місту. 
Хочемо підкреслити, що всі ці підприємства надають платні послуги, часто – у конкурентному середовищі. Причому, їх конкуренти НЕ потребують фінансової підтримки, а генерують прибутки їх власникам. У нас же комунальні підприємства існують для того, щоб на кожній сесії без винятку нагадувати, що вони потребують все нових і нових фінансових вливань.  
 
Управління освіти та відділ культури – "титульні спонсори" фінансової допомоги комунальним підприємствам 
 
Дійсно, останнім часом практично немає жодної чергової або позачергової сесії, коли би не стояло питання, що «гроші потрібно терміново». Але можливості бюджету через епідемію та спад ділової активності не такі, щоб в ньому були «вільні кошти». Тому «незмінним та почесним» спонсором цих коштів переважно є управління освіти та відділ культури. Ось на цьому скріні – дані з останньої позачергової сесії. 

Як ми бачимо, всі «залишки» урізаються безжально – не гребуємо навіть сумами від 5 тис грн. В минулому році було стільки пафосу у заявах про «автономію закладів освіти» та залишки коштів, які заклади можуть залишити для власних потреб. Але «безкінечне врятування» комунальних підприємств не залишає закладам освіти жодних надій на розпорядження власними коштами. 
Та й загалом бюджет у такому стані, що не до «пафосних заяв». 
Цікаво лише те, що жодного разу протягом року – та навіть каденції – міський голова не обурився фінансовим станом УСІХ БЕЗ ВИНЯТКУ комунальних підприємств. Можливо, він впевнений, що саме так вони і повинні працювати? 
Сподобалася стаття? Поділіться з друзями!



Друзі, сподобалася стаття? Допоможіть нам стати краще.

Допомогти Бромедia

Додати коментар
Ваше ім'я:
Ваш E-Mail:
Код:
оновити, якщо не видно коду
Введіть код:
Вci новини
Ми у Facebook


Курс валют



Допоможіть нам
Ми повністю незалежне видання.
У нас немає інвесторів і спонсорів. Тому нам дуже потрібна Ваша фінансова підтримка.
Нам допоможе кожна гривня.

Допоможіть нам стати краще.