Допомогти сайту
Актуально
Реклама Бровары
Погода у Броварах
Погода
Авторізація
Календар публікацій
«    Жовтень 2020    »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
Наша група у ФБ
31 сер 12:37Актуально


Справжні люди, які роблять справжні речі: як малий бізнес з Броварів потрапив у ТОП-5 брендів у конкурсі #Підтримай своїх


Дивовижна історія про те, як громадська діяльність перетворюється на бізнес, а бізнес стає «соціально відповідальним». А також про те, чому варто підтримувати місцевих виробників, сплачувати податки, бути «відповідальним споживачем», об’єднувати малі бізнеси у мережу, зручну для споживачів.  Колись про це напишуть книжки, а поки що – читайте у матеріалі. 
 
Як зародилась спільнота однодумців?
 
Неймовірно, що одна невелика команда у Броварах встигла реалізувати стільки проєктів у громадській діяльності. Почалось все банально: кілька місцевих мешканців об’єднались у групу для ранкових пробіжок. Під час бігу почалось спілкування та обмін думками та ідеями. Ідей виявилось настільки багато, що кожна з них згодом втілилася у окремий проєкт. Про більшість проєктів ви хоча би раз чули, але мало хто в курсі, що все це – "справа рук та ідей" однієї команди. Одна з перших ідей, що втілена у місті, - організація аматорських змагань з бігу та скандинавської ходьби «Біг у Броварах» (проєкт розвивається і зараз, але реалізується вже іншою командою).
Так виникло ГО «Я.Громада», яке стало учасником багатьох соціально значущих ініціатив у місті.

Ще однієї «яскравою сторінкою» став проєкт розвитку аматорського фігурного катання «Я на ковзанку»Активістам вдалося знайти та об’єднати спільноту з близько 30 містян, які  вихідними збирались, щоб покататися на ковзанах на місцевій льодовій арені. І не просто покататись, а навчитись елементам фігурного катання разом з професійним тренером. Проєкт також містив «благодійну складову»: учасники спільноти придбали абонементи для дітей, батьки яких не могли оплатити навчання фігурному катанню. 
Максим Карпюк та Вікторія Павловська (у центрі) на ковзанці 

Іншим серйозним проектом ГО став проєкт «Громадський автобус». Містянам він більш відомий по встановленим на зупинках громадського транспорту табличкам з розкладом руху автобусів. Насправді ініціатива набагато ширша та полягає у докорінній зміні підходів до організації пасажирських перевезень у місті. І хоча ідея в цілому була схвально сприйнята чиновниками (тому що дієвої альтернативи їй немає), її реалізація потребує політичної волі та зацікавленості влади. 
Максим Карпюк переконує чиновників у принципах своєї ідеї організації роботи громадського транспорту у Броварах

Ще одним відомим культурним проєктом, який ГО «Я.Громада» підтримала інформаційно, став щорічний «різдвяний вертеп» (автор ідеї - Володимир Придка, теж учасник спільноти з ранкових пробіжок). Напередодні новорічних свят разом з дітьми готується театральна вистава по мотивам справжнього народного вертепу. Подія збирає небайдужих містян та є вже очікуваною розвагою новорічних свят. Але є намір розвинути її до рівня щорічного «фестивалю вертепів». 
 
Чому саме гранола?
 
А для творчих людей немає меж. Тому виникла ідея започаткувати малий бізнес з виробництва граноли. Чому саме гранола? 
Все просто: тому що було бажання споживати продукт найвищої якості, якого на той час не виявилось на ринку. «Гранола – це ідеальний «супер-фуд» в якості сніданку після ранкової пробіжки,- пояснює Максим Карплюк, співзасновник ТОВ «Я», виробника граноли. Після численних дегустацій граноли з полок супермаркетів, Максим зрозумів, що якість готового продукту його не задовольняє. Тому спробував приготувати гранолу власноруч. Якість сподобалось, але «технологія виробництва у домашніх умовах» потребувала вдосконалення. Після кількох експериментів із складовими та технологією приготування, була отримана «ідеальна формула граноли». 
Співзасновники ТОВ "Я" - виробника "ідеальної граноли"

Але робити її на продаж у домашніх умовах було незручно, і потенційні виробники знайшли собі партнерів з виробничими потужностями: відомого у місті виробника «Голландська пекарня 21.3». Так почалось виробництво «невеликих партій на продаж» через інтернет-магазин «Ya live». Але гранолу досі виготовляють власноруч засновники бізнесу - Максим Карпюк та Вікторія Павловська (хоча для них це не основна робота). 
Максим Карпюк за виготовленням партії граноли 
 
Філософія бренду
 
Більшість брендів працюють над «філософією бренду», але у цьому випадку філософія походила від цінностей засновників. Вона доволі проста, але у той же час виглядає фантастично, тому що ніхто у Броварах такого не робив. Отже, принципи бренду наступні. 
  1. В першу чергу ми робимо продукт власноруч і для себе, тому гарантуємо виключну якість. Але готові поділитися ним з нашими покупцями. 
  2. Якщо у вас є можливість, купляйте товари та послуги в першу чергу у місцевих виробників. 
  3. Надавайте перевагу якісним продуктам, зробленим з любов’ю та відповідальністю. 
  4. Ми не шукаємо покупців, а створюємо спільноту, яка поділяє наші цінності.
  5. В першу чергу ми створюємо робочі місця у Броварах, у тому числі для людей з синдромом Дауна. 
  6. У наших покупців завжди є можливість "зворотного зв'язку", щоб допомогти нам стати краще. 
Підлітки з ментальними порушеннями вчаться пакувати гранолу

Навіщо сплачувати податки 
 
Не є секретом, що малий бізнес, особливо на етапі початку роботи, намагається заощаджувати, у тому числі на сплаті податків. Щодо виробництва граноли, то власниками одразу прийнято рішення про реєстрацію ТОВ та сплату усіх податків. Своє «нестандартне» рішення засновники пояснюють дуже просто: це теж частина цінностей та їх уявлення про «соціально відповідальний бізнес». 
В якості аргументів, чому варто сплачувати податки, підприємці наводять наступні. 
  1. Держава та місто вклали гроші у інфраструктуру, тобто, створили умови для розвитку бізнесу.
  2. «Мінімізація оподаткування» теж вимагає зусиль та енергії, які краще спрямувати на розвиток бізнесу.
  3. Ми усі маємо з початку «поділитися» ресурсом з державою або місцевим самоврядуванням, а потім вже чогось вимагати від них. 
Одна з благодійних акцій бренду: юних спортсменів, що брали участь у змаганнях на "відкритій воді", пригостили корисними сніданками

Як вдалось об’єднати кілька місцевих бізнесів у мережу та здивувати покупців 
 
Цей досвід можна вважати унікальним. Підприємцям вдалося об’єднати кілька малих бізнесів у місцеву мережу та запропонувати покупцям «унікальний продукт». Саме до Дня матері у травні цього року покупцям запропонували подарунковий «бокс для мами». Це готовий подарунок, в якому була, звісно, свіжо виготовлена гранола, кава, ароматний чай, шоколадне Брауні та живі квіти у горщику. 
Власники 4-х бізнесів об'єднались для створення оригінального продукту - "подарункового боксу для мами" 

Аналогічний бокс виготовили у до Дня тата у червні. 

Це настільки вразило покупців,що вони з власної ініціативи «номінували» «бокс для мами» у всеукраїнський конкурс-опитування #Підтримайсвоїх у номінації: «Бренди та бізнеси, які допомагали вам у вашому бізнесі». І ось від організаторів конкурсу надійшло повідомлення, що броварський магазин продуктів для сніданку марки Ya live увійшов до ТОП-5 улюблених місцевих брендів! 

Але мережа-співдружність місцевих бізнесів планує розвиватися та ставати ще більш зручною для споживачів. Голландська пекарня 21.3, кав’ярня Bravokava, квітковий бутік Naturel workshop та інтернет-магазин Ya live об’єдналися у мережу, в якій можна придбати, зручно оплатити та отримати поряд з домом продукти місцевих компаній: гранолу, хліб і випічку Голландської пекарні, китайський чай та свіжо змелену каву Bravokava. А невдовзі до цього додадуться нові категорії: «квіти на кожен день» та трав’яні чаї. Мережа, де все це можна зібрати у зручний час  постійно розгалужується: нещодавно до неї додались спортивний клуб Bright  та магазин здорової їжі Sweets benefits
«Нашу гранолу замовляють покупці з усієї України, від Запоріжжя до Львова, - підсумовує Макс Карпюк, засновник ТОВ «Я» - виробника «ідеальної граноли». Але у нас є мрія, щоб нашими основними покупцями були саме місцеві мешканці. Ми та наші партнери робимо справжній продукт і сподіваємося побудувати мережу принаймні з 3000 покупців, які віддані нашим брендам та поділяють наше бачення щодо якості життя. Наш бізнес - це в першу чергу робочі місця для людей з синдромом Дауна, що працюють у Голландській пекарні. А також податки для міста. А головне - це не лише залучення постійних клієнтів, а створення спільноти людей, що об’єднані спільними цінностями». 

 
 
Ангеліна Козлова разом з 
Вікторія Павловська та Максим Карпюк
Сподобалася стаття? Поділіться з друзями!



Друзі, сподобалася стаття? Допоможіть нам стати краще.

Допомогти Бромедia

Додати коментар
Ваше ім'я:
Ваш E-Mail:
Код:
оновити, якщо не видно коду
Введіть код:
Вci новини
Ми у Facebook


Курс валют



Допоможіть нам
Ми повністю незалежне видання.
У нас немає інвесторів і спонсорів. Тому нам дуже потрібна Ваша фінансова підтримка.
Нам допоможе кожна гривня.

Допоможіть нам стати краще.